Singapore part 1

10:55 PM


hulaaaa ~ selamat malam everyone.. buhsan2 bace slide untuk PSM teringat aku ada utang sesuatu ngan hampa.. utang ceqhita Singapore.... nak dekat setahun dah aku pi sana.. aku pi sana last year bulan November...  

lubang idong as welcome picture.. voley....?



aku pi sana dengan UTEM my one only university so far.. haha.. trip nie opkos lah berbayar... lebih kurang RM130 skali ngan passport group.. passport group RM10 jew.. and valid for 1 year.. tapi... kalau nak pi "oversea", kenalah hangkut depa suma tuh skali.. by the way, dalam trip ramai2 tuh, aku tak kenai sorang pown.... aku maen tibai ja pi.. *kemaruk nk pi Singapore sangat* aku dah ajak adik aku, siap aku nak support lagi.. mula2, dia kata "on" ja... aku dah seronok tak terhinggalah sebab ada peneman.. alih2, dia cakap dia ada test and tak leh follow haku.. sentap ahkak kau tau dik...  tak pa lah nak buat cemana lagikan... hati dah tergedik2 nak pi... mula2 ibu tak bagi aku pi, tapi aku ikut gak pala keraihh aku nie... dah bayaq duit, baru aku bgtaw ibu balik... ibu pown apa lagi.. bagi green light lah.. dah tak boleh nak cakap apa dah.. Mr Perfecto pown aku tak bgtaw mula2.. kejam an..? dah adik tak jadi baqu aku habaq kat dia.. nak buat peneman lah.. habaq pown dah last minit.. so, Mr Perfecto tak berjaya memujuk mommy dia untuk menemani aku.. huk2... *tuh bukan alasan untuk aku tidak menjejakkan kaki disana* by the way, hari yang sama aku pi Singapore, bebudak kelas aku wat BBQ... I'm sorry kawan2, hampa suma plan lambat sangat.. aku dok ada kat tanah seberang time tuh... so, gerak dari Melaka lebih kurang kol 5... timing lari daaa ~ waktu sepatutnya gerak dari TTU3 (hostel lama student UTEM)  koi 4 cmtue.. bus lambat plak.. katanya sesat.. lantaklah, janji sampai.... so, memandangkan aku dok sorang, mai lah hero sorang menemani perjalananku.. haha.. poyo sat ~ dia teman ja.. kami tak dak papa pown taw.. tak maw... tak maw... tak maw gosip pasai kami... heh2.. baru start journey to the west, aku da tdoq... selamat ~ pastue berenti RNR mana ntah kat belah2 JB.. berenti solat subuh and bekpes... aku tak dak kawan, so tak bekpeslah.. solat subuh ja then naek bus, sambung zzzz.. kuang2... pastue tourist guide tuh bagi briefing pasal environment Singapore.. rokok... splitting... our imigresen and theirs... the procedures.. after imigresen process, aku dah nak terkucil.. so pi lah toilet dia.. memang santik seperti yang diuar2kan... but, sayangnye every toilet tak dak paip ayaq and only have bidet... ohmaiii ~ acamano nie.. so, i decided to go to OKU's toilet... mahap.. saya tak biasa tak dak paip.. toilet OKU ja yang ada paip ayaq.. 1st time masuk Singapore... wahhhh ~ jom sambung wah kat bawah...

* gambaq tak berapa nak best sebab bus is moving.. so, yang mana adalah yang boleh tengok naa....


rumah depa

rumah depa lagi

nie macam uni lah.. tapi aku lupa nama dia...

this is how they jemur their kain.... Malaysia tak jumpa cmnie rite

their street


their houses again

suma tinggi2

again.. houses

nie rumah yang tadi yang diliputi pokok

read by urself

quite big kan

mosque.. even though a lil bit small

bus....


this house remind me of Singapore ghost stories book.. sapa penah baca?

embassy kowt


I like the design of this house

embassy China kowt

embassy lagi.. tapi lupa...


US embassy maybe


1st destination


we are here

mintak tolong orang snap *buat muka paling comel + cover malu*

I'm here Aaron Aziz

help me please

pokok hapa ntah.. lupa...

aku disampingnya version syok seniri

aku disampingnya version yang loebih sopan

katanya disini P.Ramlee pernah berlakon.. ceqhita dia aku lupa jugak... mahap!

best tak gambaq syok seniri yang terlampau banyak

Orchid farm

ahli trip yang tidak kukenali


awak.. tolong voley..? hahahaha



scary rite....

me alone again *tebal muka asek mintak tolong orang*

souvenir punya kedai

me again.... mahal tuh yang belakang tuh...


buhsan tak taw nak amek gambaq sapa

luas lagi tapi jalan tak habeh

muhehehe... banyak tak gambar saya alone?

bajet ayu


tolong maafkan saya di atas gambar2 berikut 
katanya bus nie hanya ada di Australia.. bajet aku kesitu jugak ~


ko hado...?



jalan kat sini akan berubah accessories nya mengikut musim perayaan






ZARA

cantikkan

view dekat cket

GUCCI

PARAGON.. Penang pown dah ada..


under construction

PRADA


aku suka bangunan ala2 english




bangunan tumbuhan... eik??

Hotel kowt.. maafkan saya if salah...

no caption

Raffles Hotel

saja nak tunjuk camera

sekolah agama kat tengah town *if I'm not mistaken*

sekolah agama

i love this old building

nie exit sekolah agama tadi

the only pusat agama kat tengah nie

cantikkan.. 

masjid tertua if I'm not mistaken


otw nak ke Changi airport

bangunan depa pown ada lukih2 



bangunan ni cam pusing2 cket... 
okey.. penat dah taip untuk hari nie... nanti aku sambung lagi.. maaf diatas kualiti gambaq yang tak berapa nak cantik.. maap taw....

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored