sembang gegurl : _snail bright_

2:10 AM

krik.. krik.. krikk.. sunyi sepi awak ni ye.. maap la kite busy.. kan last entry tajuk die, April nan busy.. okeh.. dah masuk Mei.. busy jugak tapi tak se "busy" dulu kot... wait and see ya.. teruk gila ai hokeh.. April satu entry je..??? sebenaqnya banyak cerita nak bagitau kat hampa.. tapi, masa limited sangat.. tetiba rasa nak share ngan hampa pasai product Cathy Doll, Snail Bright.. inspired in KOrea, but made in Thailand.. itu biasaa.... to be honest aku pun tak taw apa benda Snail Bright.. Tofu mask.. etc.. aku terpandang benda ni masa tengah scroll IG and ter pass by IG kok ping... kok ping hampa tak tau..? Fynn Jamal lah.. hat nyanyi lagu arjuna beta tu.. haaa.. dia lah.. and then aku rasa teruja nak taw pasai benda ni sebabnya color dia santik sangat.. light pink and blue.. tengok punya tengok, aku rasa satisfied and nak order.. ai kan very the mudah terpengaruh.. gittew... then scroll several IG untuk cari the best quotation lah kononnya.. setelah berpuas hati ngan rega yang dia bagi, aku pun transfer lah duit.. then, barang yang ditunggu2 pun sampai.. kebetulan seller ni dok kat kelantan, so aku bank in hari Khamis, hari Ahad baru dia post kan.. then, Monday sampai lah... cam lama kan.. nak buek cano... sabo je la... kebetulan masa set Snail Bright ni sampai, shower gel aku pun habis.. so, cik Snail Bright tak dak lah tunggu lama sangat untuk berkhidmat kat aku.. annn.... fisrt time pakai.... aku dah fall in love.. bau diaa... haish... mangi... dia adalah dari extract lendir siput babi... haaa... serius.. siput babi... 

penat google nak cari siput babi yang cantik sikit

sebab tu lah nama dia Snail Bright.. bukak Zafirah Bright ka Butterfly bright ka... macam yang tofu tu, sebab dia guna tofu.. tofu tu kan susu soya.. haaa... since first used tu dah dapat rasa kulit jadi lembab... kulit kat bahagian kaki aku memang cam kering sikit.. so, aku dapat la rasakan perbedaannya.. rekahan pun nampak kurang la.... satu set ada tiga barang macam kat bawah ni..

paham..? tak paham..? aku pun...
1. body snail cream
2. peeling snail gel
3. snail body bath
haaa.. tu lah set nya... tatacara nak pakai nya plak.. 

time mandi, before sabun.....


1. hampa sapukan peeling snail cream kat tempat yang hampa nak... macam aku, aku sapu kat kaki lah kan... peeling snail cream ni jugak boleh buang daki... haaa.... putih gittew... hampa tak payah la tunggu lama2 macam scrub.. as long hampa dah sapu bagi rata, tonyoh2 sket.. kira ok lah tu.. tapi aku, lepaih sapu peeling gel tu aku cuci muka, berus gigi... saja bagi lama2 sikit..
2. pastu, agak dah puaih hati tu leh la sabun ngan body bath dia... bau depa sama ja... ai like....

3. lepaih dah mandi, lap2 bagai... baru hampa sapu body cream tu.. seeloknya time kulit tu masih lembab lagi.. so, dia absorb lagi cepatla...


haaaa... tu je lah tatacara nak guna dia... by the way, aku suka sangat produk ni sebab da nampak kesan dia kat aku.. kulit dah tak berapa kering.. parut pun cam kurang gak... putih sikit dari dulu... macam kaki model dah nengok... hahaha.. itu tipu... so, sapa2 yang rasa confuse lagi pasal Snail Bright ni, dah dapat hidayah kan... kalau hampa rasa kulit hampa kering, nak putih, nak bau wangi.. boleh la try.. sekarang dah banyak yang juaii.... selamat mencuba ~

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored