SME 2013/2014

8:06 PM

gigih ai menaip.. seperti yang dijanjikan.. #throwback family SME... Mei 2013, bermulalah journey kami sebagai warga SME..  sapa tak taw SME tu apa meh tengok kat sini.. [mari mengundi] first aktiviti kami bersama ialah Cameron Highlands.. masa tu kami gabung ngan SAM... so, dalam 2 bas jugak lah.. satu bas SME, dan satu bas lagi, SAM.. aktivti 3 hari 2 malam ni memang akan lekat dalam pala otak aku selagi bernafas.... InsyaAllah ~ skip kelas hari Jumaat... gerak malam Khamis.. sampai pagi Jumaat and solat subuh kat Masjid Berinchang.. opposite Petronas.. ayaq dia kemain sejuk.. da la baru lepaih hujan... haarghhh...!!! then, kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan.. ada satu task kat situ kami kena selesaikan dalam kumpulan.. nak cerita panjang2. nantilah no... cerita dari A sampai Z.. entri ni untuk flashback memory kami ja...

   Day 1st.. baru pas hujan.. kabus ~ besh sangat..


                                                     ni lah ahli group aku.. thank you semua.. 
                                                                 you guys are great...



 aku dah berjaya tawan Gunung Berinchang.
jangan maen2 naa...


    kat sini adalah sempadan antara negeri Pahang dan Perak.. 
     cap biru tu, guider kami.. tapi bukan untuk group aku...


  ni hari terakhir kat sana... before jalan2.. 
tengok muka memasing pulun nak selfie...


       hopefully we will never be apart..



  singgah ladang teh.. pekena secawan teh dulu..

then, adalah aktiviti2 lain such as kursus asas solid work, program sharing is caring with mobility student, zoolunteer ( betoi ka dak ntah aku eja..), kutip derma ( Salmi & Zafirah), apa lagi ea... program 1st aku untuk SME, ........ lawatan ke rumah seri kenangan, cheng....




tapi, disebabkan minggu ni aku ada talk & test sekaligus, jadi aku tak dapat nak join sekali program ni.. just hantaq depa naik bus kat PPP ja.... sedey ~ pasai aku tak dak kat tempat kejadian, so gambaq sebelum bertolak ja aku boh.. eh... suka hati ai lah.. velog ai kan... ~ *matakeatastangankebahu*

selain handling lab coat and safety boots.. yang itu, memang tugas azali SME... -_-
next trip jalan2, Pangkoq...

 atas feri on the way nak pi Pangkoq.. hari tu masa
dengan classmate, naik feri lain..



gegurls ~ yang hujung belah kiri tu dulu dia adalah 
S/U SME, but then dia compete untuk MPP,
 and she won.. then, bermulalah tugas baru dia sebagai S/U MPP..
 tahniah Dayah ~


     set2 kami memang suka bergambaq... sebab tu 
      kami "ngam" even baru kenai.. hahaha


day 2 kat Pangkoq... tak dak aktiviti sangat pun.. saja chill...
 lepaking ~


this is Iza.. sebenaqnya nak tunjuk view blakang tuh... 
ngancam sangat ~ subhanAllah... 
credit untuk aku sebab shot yang cantik..
 *masukbakulangkatsendirisekalisekala*


last day.. nak balik dah.. rasa tak puas.. tapi, 
apakan daya.. ada lagi yang menanti, esok hari...
yg baju hijau tu pegawai BTN, dia la yang teman kami sepanjang dok kat sini..
maseh abg Sepul ~


pinjam bot abg joe untuk abdikan kenangan.. eh, mcm salah ja.. 
eh, lupa plak nama abg tu.. abg tu lanja aku ayaq botoi.. kepok...
 ngeh2


sampai UTeM, dah malam, kalut balik qhumah basuh baju.. koi brapa baru tidoq.. semuanya sebab...., sebab dia ni lah... PROBAKSIS' 14.... program AKU yang kedua dan yang terakhir.. program bersama sebenaqnya.. usahasama dengan Persada UTeM.. thank you Anas, thank you Azwan, thank you Zulhafiz sebab sudi berkolaberasi dengan SME.. tak dilupakan kepada pengerusi kami aka big boss, Ej..  thank you sebab banyak berkorban semata untuk men"jadi"kan program ni.. thank you jugak sebab berpenat lelah bersama... terima kasihla untuk semua... program ni adalah program anak angkat yang berlangsung kat Felda Kahang Timur, Kluang, Johor.. terima kasih orang Kahang Timur terima kami yang suwit2 & hensem2 ni..


                yang ni kira adik beradik angkat aku lah.. adik angkat lebih tepat lagi.. 
nama dia Raudah ~ dia ni kembaq... budak FKM.. 2 malam tidoq ngan dia.. 
mahaplah lau akak ada tersepak ka time tidoq, terpasang turbo ka.. 
kah2... love ue  Raudah~


petang hari kedua bersama Dato Seri Hishamuddin..
sebelah DSH tu, yb kahang Timur..nama, aku lupa...
 nampak tak aku sign kat mana..? cer hampa tengok belah kanan, 
atas, tepi kapai terbang... akulah tu ~ 



hitam kan ai.. ni semua sebab Pangkoq lah.. 
tapi, ai redha sebab ai yang cari.. lagipun ai suka...!!!!


mc lagi.. malam kebudayaan pun ai jugak yang mc.. 
sapa partner ai..? 
nanti ai tunjuk hokey ~
mc hitam, aci kan... -_-


saja nak payung gambaq ni sebab bukan senang nak jadi orang peymes ~
 leh dok kat depan... duduk atas kusyen cantik... 
by the way, baju oren ni aku yang pilih warna dia sebab aku tak dak lagi baju warna oren..
kena tema apa.. felda... oren...
even orang yang gelap  macam haku (at that time), pakai still nampak cute aw~


haaa.... tadi nak taw kan sapa partner mc aku.. cer scroll bawah...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


taraaaa.... ni lah Encik Zulhafiz yang aku cakap kat tadi...
 ntah hapa lah yang seronok masa ni an... haish...


okeh- dah cool bulih amek gambaq balik....
yang kat belakang tu, Encik Anas... yang aku cakap tadi jugak...


SME with PERSADA dengan kaki dan tangan yang menjayakan program ni
terima kasih semua... ada umur panjang, kita jumpa lagi...


tak lama lagi aku dah nak turun kerusi SME (ada kerusi ka, ntah..) this will be my memories... and memories remain.. thank you family SME 2013/2014 sebab jadi family yang baik untuk aku even sekejap.. family yang leh gosip sama2, leh selfie sama2... leh fire sama2.. 26hb ni last khidmat peluh leleh kita tanpa sekelumit simpati dari "mereka".. kita sama2 berganding bahu untuk yang terakhir kali naa... love korang banyak2... and lastly untuk partner exco aku, Cik Salmi binti Mohamed Effendi, aka SME aka manis2 buah... thank you for everything... thank you sebab banyak berpenat lelah sepanjang kita exco's bersama... panjat turun, panjat turun... kita sayang awak lebih ~ haaa.. sebab PROBAKSIS ni jugak lah muka aku masuk paper balik setelah sekian lama.. last masuk paper tahun 2013 rasa.. aku simpan taw keratan2 tu.. nanti nak tunjuk kat anak cucu.. haa... *kembangkempiskembangkempisidung*


with lOve,
bAkAl mAntAn SME 2013/2014
Siti Nurzafirah binti Kamaruzaman
Exco Kebajikan & Kemasyarakatan

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored