aku yang dulu bukanlah yang sekarang

9:28 AM

*tajuk tak dak kaitan dengan apa yang aku nak share hari ni.. sebenaqnya ada.. tapi, sikit ja*

Assalamualaikum & good morning.. apa plan weekend terakhir minggu ni..? aku...? baru sampai dari hometown tercinta pagi tadi dan tengah berjuang.. besokk petang ada paper lagi... AI... last Wednesday aku balik Penang sebab Thursday tu ada interview... aku lambat lagi.. haish.. timing salah... post dia, biasa2 je.. tapi, aku suka sebab interview tu buat aku rasa diri aku mahai sangat.. senyum sumbing bangga sikit buley.... hek2... interview tu memang nak sangat haku, but then dia kna tunggu big boss punya approval.. big boss plak kat Aussie.. esok baru balik.. tapi, aku rasa kurang berkeyakinan untuk dapat because... Jumaat tu Ms Lim from HR call aku and ada several questions lah yang dia tanya.. 1 of them pasai gaji.. nego2 punya nego, aku still nak the same gaji.. haish... kalau ada rezeki, adalah.. if no..!!! then, I'll try next time.. nak balik Penang oiii...!!!



saja payung gambaq pi interview.. first time ever pi interview pakai baju kurung.. alkisah, bangun lambat tak sempat nak cari sluaq slack bagai.. grab je lah baju kurung.. hokay hape... ^_^

the next day = Friday si budak tembam ni soh aku pi amek dia.. teringin nak makan Fish Manhattan kat Sunway Carnival Mall.. okeh! ikut je lah.. hamek student nye promo... ada soup of the day, one mocktail (Gummy Bear & Cala-cala) and satu main course.. appetizer mussels ape ntah and dessert dia brownies with sizzling caramel sauce and ice cream... brownies tu walnut hokey.. yang appetizer and dessert tu side order.. dalam set tu just ada 3 benda yang aku sebut mula2 tadi ja.. not bad.. tapi, dessert dia... *&^%#$@ punya sedap... hampa boleh try kot if singgah Fish Manhattan... sampai korek2 brownies tu atas plate sizzling.. sauce dia pun sama...


ni mak jemah ni dok menjemah pasai tempat qeja dia.. layan je lah... gambaq bawah kanan tu lah dessert dia.. mahap teruja nak makan sampai dah habis makan baru teringat nak hamek gambaq.... maseh mok2 blanja.. isok2 blanja lagi naaa... 


muntah tak tengok bideo ahkak tu.. hopefully tak lah ek.. nanti ahkak boleh share lagi kalau hampa tak muntah... 

Sabtuday plak, Ibu ajak teman ki kenuri anak kawan dia kat SP... okeh! plan asai nak balik Jemaat malam.. but then, penuhi lah permintaan tuan puteri kesayangan beta nih.. SP we go ~ sampai kat kenuri quite awai even sesat.. pi awai sebab nak balik awai amek si mok2 tu balik keja satgi... juadah *rasa macam raya plak* kenuri tu sedap2 plak tuh.. nasi hujan panaih.. laksa.. apam balik terbaik dari ladang.. agaq2 pandan... cuma ABC ngan coq udang tak sempat rasa sebab ibu nak balik sangat dah... sob.. so, on the way balik tu singgah kat Abah sat kat Sunshine Bertam sebab awai lagi kan.. teman Abah luncheon.. kami kenyang tersandaq dah.. bulih tengok je lah.. oh ya..!! Ibu & Abah cakap badan aku da naik balik sikit.. memang pasan pun makan banyak sekarang... sobb.. sedey.. *sambil tangan suap laju2 kopok Pringles* 



ni muka balik kenuri.... pi Sunway again bawak me'ah tu pi interview lagik.... why my Abah nampak kuruih sangat dalam gambaq nih... sebelum balik, rest n go dulu...


gambar atas kiri & kanan beza kan.. apa..? tak perasan.. yang kira tu pas solat while waiting for dak mok2 tuh.. pastu rembat MAC dia.... ngeh2.. merah an.... model Nichii tu masa hari Jumaat... dak mok2 ugut soh amek gambaq dia... dia kata kalau tak maw amek, laen kali dia tak maw tolong amek gambaq dah... ye lah2...~~~~ okeh! Muniroh dah marah tu.. dia soh study.. dah la balik lama... okey... adik comei ni nak pi ngaji sat na.. bubye ~~~

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored