Cerita Pangkor SME & SAM

8:38 PM

Assalamualaikum and hi eberibadi.. lama tak jumpa hampa.. hampa sihat dak..? aku sihat seperti biasa.. alhamdulillah... esok dah nak start puasa.. selamat berpuasa untuk muslimin dan muslimat yang dikasihi sekalian.. *tangan kebahu, mata ke atas* aku dah start kerja.. okeylah.. tapi, aku rindu Penang... nak2 kat2 Ramadhan nih.. *padahai rindu ibu abah* -_- doakan aku baik2 sentiasa di negara orang naa... by the way aku memang akan jarang online sebab kekangan hidop.. muhahaha... saja campak belakang cerita Pangkor sebab dah janji nak cerita.. aku pi Pangkor ni masa cuti mid sem terakhir kat UteM... first minggu tu aku pi Pangkor, then aku pi Program Anak ANgkat.. aku dah penah cita kan... so, jom cita lagi detail... tak ramai pun yang pi.. tak silap aku gerak malam Ahad adri PPP.. then gerak dari Pangkor tengah hari.. malam jugak lah baru sampai kampus balik.... 


 ni lah ahli rombongan cik kiah... sian Harith sebab tak dapat join.. dia pi kursus fasi and lambat sampai kampus.. so, tak sempat nak prepare apa2... tak pa lah.. next time boleh pi lagi kan Harith..?

then, naik bus, macam2 lah aktiviti.. borak.. ambek gambaq.. tidoq.. sedaq2 dah sampai Pangkoq... solat subuh dulu.. memandangkan tak cuti sekolah, jadinya tak lah ramai orang sangat.. *memang tak ramai pun.. jemaah pagi tuh, bebudak kami ja* pas solat, perut pun mula menyanyi riang.. so, while waiing for the ferry, lets makan.. muhehehe... abg driver benti kat tepi kedai mamak... since masa aku datang ngan classmate depa makan kat astaka depan jeti, and masa tu aku tak makan kat situ, so this time.... jommm..!!! hangkutlah sapa yang nak join tuh... tak banyak pun kedai yang bukak lagi...


 cik nurin aka tiz zaqyah.. Nurinnn... nak signnnn~~~~ 


 perut kenyang, hati gumbira.... mari mulakan perjalanan... ferry pertama pada pagi tu ditakluki oleh kami...


 abang2 sado ~ jejaka2 hensem yang tak berapa ramai yang join aktiviti ni.. even sikit, tapi depa wonderpets... apa...? ada yang berkenan..? silalah pm.. ^_^


 kami tidak tidoq di hotel yang mewah mahupun chalet yang berkipas.. kami hanya beralaskan pasiq.... tapi, tu lah yang paling heaven ~ yeay...!! sebabnya, bila dah babis belajaq nanti, dah tentu susah nak dapat experience macam ni.. masa tu, semua dah ber"wang".. semua nak tidoq hotel mahai... ye kaaa...??


sesi membentangkan karpet biru untuk makan beradab.. kat sini, kami dibagikan kepada beberapa kumpulan.. so, every grup take turn untuk masak.. kira undilah.. sapa kena masak tengah hari, breakfast and dinner.... semua orang merasa.. semua orang melantak ~~~~


 ni hari pertama sampai... sampai kat camp side dalam kol 9.. bentang2 khemah bagai, terus terjun dalam laut.. muhahaha... jakun lama tak nampak ayaq.. then, sapa yang kena masak lunch tu beransur-ansurlah ke dapur.. sapa yang tak tu, meneruskan sesi berenang.. hehehe


 lauk tengah hari tuh.. semua fresh belaka... balik Melaka, teringat seafood kat sini.. makan sampai tak lalu.. 


ni Iza.. Exco Akademik SME... gilalah.. dia dapat exco terbaik kot... nak taw sapa partner dia..? nin sat aku tunjuk.....


 
sesi makan berhadap ~~ hadap laut+makan pasiq......


ni hari kedua... basically, memang aktivit bebas.. mandi.. beernang.. menyelam.. borak... makan.... malam kedua ni ada bbq.. tapi, tak dak plak gambaqnya sebab semua pulun makan.. *padahai tuan camera sep battery*


 SubhanAllah ~~~ cantiknya ciptaan tuhan... Ida tu fefeeling lah tuh..


 ni lah partner exco Iza.... Atul... depa dapat exco terbaik.... tahniahhh~~~~
*sambil koyak2 kertas.. kenapa bukan haku... hek2...*

 bila ada permulaan, maknanya adalah jugak penutupnya... ni last day kami kat sini... memori yang akan dirindui selalu... ni alkisahnya, nak tutup khemah Ida... nak bukak kemain senang, nak tutup... nauzubillah... masa nak pasang khemah hari tuh, dialah orang pertama yang siap pasang.. tapi masa nak kemas, dialah orang yang terakhir.. hek2... aku..? tukang tengok ja... yang mana Ida..? cer cari arrow.. hat tulah dia...


 gonna miss this~~~~
*ai memang selalu gedik*

 terima kasih encik sepulllll sebab jadi mandur kami~~~~


 si gedik yang bambam


 ni lah Ida.. dah kenai dah...? upss.. yang ni dah berpunya.. cari hat lain naa...


 nyet & pets... nyet bawak belaan dia pi Pangkoq.. sampai muntah hedgehog dia...


view cantik ke ai cantik..? sebenaqnya nak tunjuk pulau kat belakang.. serious cantik.. tapi kabur plak an...
  

ni kat batu bersurat.. ingat Ganu je ka ada...? Pangkoq pun hado taw..


 ni Mira.. cik ceti SME.. dia sangat cantik + baik = pandai masak.. tapi ai tak sempat nak rasa oat dia buat.. nad kata mabelesss....


 kami kena paksa jalan dari camp side ke kota Belanda.. ada yang dah semput.. aku..? maintain... nak pi camp side tu, ada bukit kena hike.. lebih kurang 10 ke 15 minit jugak lah memanjatnye.. tak delah asek panjat je.. adelah jugak turunnya... penah tengok orang bawak handbag hiking..? aku lah tu pada hari tersebut... muhahaha


 disebabkan keletihan, ada yang tak hamek gambaq kat sini.. tapi geng SME memang havoc.. even letih, gambaq, tetap gambaq.. an Salmi an...!!!


 gambaq last sebelum disaster bermula.... 


Pangkoq signature...

on the way nak balik ke tanah besaq, masa dok dalam ferry, perut aku rasa semacam... badan rasa tak sedap. disebabkan keadaan itu, aku meminta izin untuk berada diluar ferry sambil menghirup udara yang segar... keindahan ciptaanNya telah berjaya menenangkan keadaan aku... tapi... panas yang aku jangka sampai ke petang, rupanya hadir sang ribut dan taufan... sewaktu nak turun dari ferry, sekali lagi perut ku berkocakkan.. lalu, aku hanya duduk ditepi sambil memerhatikan mereka mengalihkan barang dari ferry ke atas terminal... maaf kawan2 kerana tidak dapat membantu.. dengan kudarat yang ada, aku berjalan perlahan2... sewaktu berada dihadapan tandas menantikan kehadiran sang rakan2, isi peeurt yang memnita untuk melarikan diri berjaya aku keluarkan.. betapa peritnya tekak aku ketika itu kerana mereka terlampau obses nak keluaq... aku rasa itu penyudahnya.. lalu, baju yang cantik dan baru dibeli kutukar... sewaktu sedang berjalan menghampiri bus, sekali lagi isi perutku meronta2 untuk keluar.. aku merelakannya.. dan disebabkan ini, aku tersadai kelembikkan diatas bus... ubat telan ku telan dengan harapan semuanya akan berakhir.. mereka makan. aku tidur. mereka shopping. aku tidur. sehingga tiba suatu saat, perutku kembali bergelora.. aku berlari ke hadapan dengan harapan aku sempat untuk muntah diatas permukaan yang landai.. namun aku gagal mencari punat untuk membuka pintu.. lalu, ku tarik tong sampah yang berhampiran untuk mengisi "hadiah" istimewa.. namun aku gagal.. ada jugak "hadiah" tersebut yang bersepah disitu... tersadailah aku ditepi tangga menantikan kehadiran mereka... beberapa minit kemudian, riuh rendah serta gelak tawa mereka berjaya ku dengari... pintu terbukak.. sewaktu manusia pertama ingin melangkah lebih jauh, aku telah menunjukkan "hadiah" ku itu... dengan tanpa ada rasa geli, dia telah mengelap "hadiah" itu.. lalu mengambil tong sampah serta isinya... thank you Amir~~~~~~ terharu waktu tu tapi tak dapat nak say thank you...!!! the, Salmi papah gi toilet untuk sesi pembersihan diri... thank you Salmi~~~~ sampai bila2 hakak akan tetap ingat budi baik korang.. selesai. makan ubat. tidur lagi. cerita tidak selesai disitu, berhenti untuk solat. hilang muntah. datang plak diarrhea... arghhh!!! dugaan bertimpa2.. beberapa kali jugak aku memaksa abang driver untuk menghentikkan kudanya semata-mata untuk aku melepaskan hajat... kesimpulannya, aku tidak layak untuk makan pada hari itu.. dan disebabkan itu, Encik Zainudin telah menghadiahkan aku pil chit kit tek aun.. ku telan. namun ku tak tidur. layan borak. sampai Melaka. berakhirlah perjalanan kami dan perjalanan aku yang paling teruk buat ketika ini. terima kasih semua. terima kasih sahabat. ada jodoh, jumpa lagi...!!! 

SELAMAT BERPUASA!!!!!!

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored