Tazkirah Jumaat #2.:. Bersedekah....

1:17 PM

Assalamualaikum.. Salam Jumaat... Apa khabar semua..?? Sihat...?? hari ni nak cerita pasal sedekah...

sedekah ni banyak kelebihannya.. dengan bersedekah ni rezeki kita takkan berkurang, malah Allah akan menambah berlipat ganda... 



tapi, itu yang susah kan.. kadang2 time tak dak duit, terasa nak bersedekah... lepas tu terfikir.. eh.. aku tak dak duit ni... lain kali lah.. maaf... tapi, sesungguhnya time tak dak duit tu lah yang nilainya paling tinggi kan... lepas ni kena ubah diri sendiri.. tapi, kalau sedekah senyum pun boleh kan..?? ^_^

kalau pi pasar malam, tengok orang mintak sedekah, kadang rasa kesian... kadang rasa nak bagi, kadang rasa tak mau.. sebab tengok dia tu mampu bekerja.. macam sesetengah orang tuh.. sanggup buat kerja apa sahaja, janji halal.. janji boleh bagi anak beranak makan.. yang ni, sihat tubuh badan, duduk ja tunggu duit jatuh.... aku pun nak jugak.. hehe

kadang rasa patut, kadang rasa tak patut... hampa rasa..??



suci kan lah hati.. sikit2 lama2 jadi bukit... insyaAllah.. semoga dipermudahkan...

selamat bersedekah wahai sahabat ~~

You Might Also Like

4 comments

  1. betul tu, ingat je bila kita tlg orang yang lebih susah, ada yang akan tolong kita nnt :D

    ReplyDelete
  2. btl tu..
    lebih kite beri lebih kite dpt
    jnji ikhlaskan hati..
    bukan mntak untuk dibalas

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored