Solat Sunat Dhuha

11:23 AM


Assalamualaikummmm....

anda sudah...??? hah...!! sudah apa...??

solat SUNAT DHUHA lah..

banyak khasiatnya... hari2 cuti macam ni lah nak buat pun.. hari2 biasa, selalunya tak sempat.. 

Ni maksud untuk doa selepas Dhuha...

Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu adalah kecantikanMu,
keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu,
kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah,
jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu,
limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh


*indahkan pengertiannya... jom lah.. tak susah pun.. tak berat pun...*

You Might Also Like

12 comments

  1. solat dhuha memang bagus untuk bukak pintu rezeki.. yeah, mula2 tu memang kena paksa diri sebelum nak biasa.. ehhe :D

    ReplyDelete
  2. bagus untuk diamalkan. semoga istiqomah. ^^

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas peringatan.. hehe.. ^_^

    ReplyDelete
  4. Alhmdullilah... terima kasih firah...

    ReplyDelete
  5. Ada kump nasyid buat doa dhuha ni lagu.
    Best dengar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, Shikin. Tak silap akak kumpulan UNIC. Sahrul Gunawan (dr seberang) pun ada lagu doa dhuha gak. Dua-dua best!

      Delete
  6. terima kasih kerana mengingatkan dear..

    Mama Niza

    ReplyDelete
  7. salah satu syfaatnya, membuka pintu rezeki.. insyaAllah :)

    ReplyDelete
  8. in sha Allah akan istiqomah kerana mmg besar ganjaran nnya..cuma nak betulkan ayat yg pertama tu

    Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu adalah kecantikanMu,

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored