Iftar with bestie's family .:. Hotel Seri Malaysia, Bayan Baru

2:30 PM



Assalamualaikum..

Nak lari lelaju habiskan entri iftar supaya kalau ada diantara hampa yang teringin nak iftar di lokasi kejadian, masih berkesempatan... aku ada lagi satu entri untuk dilupuskan tolak yang ini.. itu belum entri Muni kawen and MCT's bowling day ~~ hadehh... nanti entri rayo pulakkk ! 

Maaf sebab tak sempat nak reply komen mengkome... aku baca guna email je.. so, sebab tu tak reply komen hampa lagi... by the way, #projekbiskutraya aku tak siap lagi ni weh.. debor rase ~~

Moh sambung cerita di atas sebelum aku melalut ke laut... ni hari Khamis lepas.... Ayu ajak aku berbuka puasa bersama family dia dekat Hotel Seri Malaysia.. rezeki jangan  ditolak.. apa lagi ~~ dengan pantasnya aku mengiakan kehadiran aku pada hari itu.. lepas balik kerja, terus shoot pi Hotel Seri Malaysia.. awal lagi masa tu, orang pun tak ramai lagi....

Family Ayu yang lain pun tak sampai lagi... wefie dulu lah kan.. acara wajib ~~ muka balik kerja memang tak semegah sangat...





While waiting for family Ayu, meh la kita amek gambaq sikit... boleh tahan jugak juadah yang ada disitu.. per pax, Rm40 .. not bad is it..?? 




Yang ni sedap, Gulai Ikan Keli.... ~~ lalalala




Tak silap aku, ni kambing gurun...




Kerabu section ~




Ulam-ulaman section ~~~




The sambals.. agak tak halus, hampa tumbuk sendiri pun boleh.. lesung dah ada dah tu...





Hat ni pun hado tau.. tempe goreng.. bilis dengan kacang goreng and ikan masin...




 On that day, terdapat 2 jenis nasi yakni nasi goreng nenas seperti diatas dan juga nasi arab seperti yang tiada diatas... ada jugak, telur masin yang dikatakan sebagai menu utama time berpuasa.. ye kaaa...??? heee




Dessert section.. mostly kuih tempatan.... puding pink tu sedap weh.. ada lagi satu pun sedap jugak.. sabau ye ~~





Ayaq diberi tiga pilihan selain air panas ye.. ada sunquick rose, sirap selasih dengan teh o ais kot.. kalau salah, mintak hampun ye...




Fruits section ~




Haaa... nampak puding yang kuning biru tu.. yang tu pun sodap jugak weh.. argh ~~ teringat pulak perasaan ketika ia melting didalam mulut...




Menu wajib yang aku perasan.. hat ni pun sedap weh.. tak tipu.. kena pulak dengan lawan dia sos black pepper.. terangkat ~ sos black pepper un ada dua jenis.. manis dengan pedaih... haruslah aku amek yang pedaih kan.. 




Sotong masak lemak dengan pucuk... orang gila sotong memang macam ni... hehe




Pinggan aku... hahaha.. keli.. sotong... telur masin.. petai... nasi arab.. nasi goreng nenas... ehh... nasi putih pun hado jugak...









Dekat luaq jugak ada gerai cucoq, bubur lambuk, ABC dengan mee/ kuey teow sup... Maka tamatlah cerita ini disini.. jumpa lagi esok dengan entri terakhir (untuk waktu dan ketika ini..) iftar kali ni....

Sila buat reservation sebelum terhaj ye... nanti ada jugak yang nangis, tadak meja... mih mih  

You Might Also Like

9 comments

  1. Bestnya menu2 yang ada tu, nampak sedap sangat...

    ReplyDelete
  2. sedapnya..teringat2 mee kari kat situ hehe

    ReplyDelete
  3. makan sampai kenyang tu.. dah la sedap2 menunya...

    ReplyDelete
  4. Menariknya menu dia..berbaloi dgn harganya..

    ReplyDelete
  5. Assalam zaf,
    ni kali kedua akak baca entry buffet hotel sri malaysia
    emmmm
    nak kena try next yer he3

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored