HARGA TOL NAIK LAGI !

2:00 PM

HARGA TOL NAIK LAGI !


HARGA TOL NAIK LAGI ! // Assalamualaikum. Holla ~ Berita panas lagi. Asyik berita panas je kan lately. PLUS telah diberikan kebenaran untuk menaikkan harga tol bagi setiap 3 tahun. Grrr ! Apakah ? Semua nak naik. Jangan cakap harga minyak turun hokey ! Seposen je kot. Itu pun, esok lusa, naik balik lah tu.



Jalan lain ? Kenapa ?


Berdasarkan perjanjian tambahan konsesi yang ditandatangani pada November 2011, kerajaan dan PLUS bersetuju untuk tidak menaikkan kadar tol selama 5 tahun antara 2011 dan 2015.

"Kenaikan itu hanya akan dilaksanakan pada 2016, kecuali untuk Jambatan Pulau Pinang, yang tidak mengalami kenaikan tol sehingga tamat perjanjian konsesi pada Disember 2018," katanya kepada pemberita di Parlimen, hari ini.

"Kadar kenaikan tol ditetapkan pada kadar 5% setiap 3 tahun dan akan tamat tempoh konsesi pada 2018," katanya, selepas menjawab soalan tambahan di Dewan Rakyat daripada Datuk Ahmad Fauzi  Zahari (BN-Setiawangsa).
Sumber .:. The Malaysian Insider

Sabar je lah labu. Kita rakyat biasa yang hanya mampu mengikut. Membantah dalam diam. Eh. Y eke diam ?


You Might Also Like

11 comments

  1. hbs semua pakat naik.. xnak naik, pindah pluto..hahaha

    ReplyDelete
  2. Hmmmm naik beskal la kita lepas nih :)

    ReplyDelete
  3. naik komuter tambang naik,, naik kereta tol naik, naik lrt pun tambang naik, darah memang dah lama naik kan Zaf :( sabar je lah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahaya tu darah naik.. angin naik tak pe kak.. heh2

      Delete
  4. Alamek, tol naik, kita nak naik ape? keretapi boleh kot balik jhr =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. keretpi pun naik harga jugak... balik johor nek keretapi ..??? ngeh2

      Delete
  5. lantakkkkk korang lahhh..hahaha

    ReplyDelete
  6. hadoi komen pak menteri tak menahan

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored