MOVIE REVIEW .:. STAR WARS, THE FORCE AWAKENING

9:30 AM

MOVIE REVIEW .:. STAR WARS, THE FORCE AWAKENING 


MOVIE REVIEW .:. STAR WARS, THE FORCE AWAKEN // Assalamualaikum. Holla ~ Seperti yang diwar-warkan, yang aku ni bukanlah sejenis peminat filem Star Wars. Langsung tak ! Not my type !

Tapi, apa kes pulak hari ni ada movie review cerita Star Wars, The Force Awaken ni ? Kira, macam kena tampar dengan diri sendiri, kekuat weh ! Haha. Funny but true. Yeah ! Cemana aku boleh terjebak ? Plan asal nak tengok cerita IP Man 3 dengan abang and Mr. Wonderwall since aku memang tak nak sangat tengok cerita Star Wars, The Force Awaken ni. Tapi, since tak booked dari awal, maka tiket untuk cerita IP Man 3, penuh. Yang ada, hanyalah seat pertama di hadapan screen. Euww ! Tak suka hokey dok depan screen. Sakit tengkok (leher) aku ni ha.

Sebab dah tak dak cerita lain, and deme berdua ni dah bersekongkol untuk menonton Star Wars, The Force Awaken, maka, aku pun terjebak lah sekali. Padahal dalam hati dok bermonolog dah, tak pe2, satgi aku nak tidoq ja dalam tu.

Credit


Penyudahnya, sampai habis cerita, aku tak tidoq langsung. Huiyooo ~ Macam tak percaya. Please lah percaya. It happened. Ehem2. Kak Sal, bolehlah bawak kite pi tengok teater kan ? Hik2. Aku maybe memang tak tahu cerita yang sebelum2. So, masa abang dengan Mr Wonderwall dok sembang pasal cerita2 sebelum ni, aku membuta membatukan diri sebab aku tak tahu. Tapi lah kan, sebagai seorang yang baru ja layan cerita Star Wars, The Force Awaken, boleh pi lah. Ada action yang buatkan mata aku tak sempat nak tertutup. Pejam sat pun tak sempat.


Credit
Credit
Credit
Cerita pasal pencarian Luke Skywalker. Agak2 jumpa dak dengan Luke Skywalker ni ? Apa terjadi dengan Han Solo ? Siapa Rey dan Ren ? Apa yang ada pada drid oren yang comel tu ? Nak tau, kena tengok sendirilah weh. Saksikanlah sendiri cerita Star Wars, The Force Awaken, yang berdurasi selama 2 jam 16 minit ni.

Hello Star Wars ! Hello 2016 ! Hello January !

You Might Also Like

14 comments

  1. Bleh ke tgk cerita ni klu yg 6 movie sebelumnye mmg x tgk erk? member ckp ok tp nanti kurang faham huhu.. tgk rating movie ni tinggi mesti best

    Tapi IpMan 3 mmg best, pompuan mesti suke lol sbb yg 3 ni die fokus kt bini die je so byk adegan romantik sedih

    Jom Terjah: Fesyen dan Gaya Popular Lelaki Masa kini yang Simple lagi Murah! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh2.. ntah... tengok je.. tapi, okey la... but , maybe tak "se" excited orang yang tengok dari episod first..

      Ip Man 3... alaaa... sampai sekarang tak berkesempatan nak tengok lagi... huhu

      Delete
  2. Kena gi tengok ni..ada voucher free movie Star Wars..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. cepat guna voucher tu..

      selamat menonton... ^_^

      Delete
  3. Selamat Tahun Baru 2016 kak :)

    mengenai star wars, saya sendiri juga nggak terlalu suka sama star wars dan saya pun malah suka upin ipin atau boboy boy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih and happy new year to you too ~

      Ehhh... samalah suka tengok upin dan ipin.. haha

      Delete
  4. Tak smpt lgi nak pegi tgk cerita ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. box office dah ni.. cepat p tengok AL... ^_^

      Delete
  5. hahaha..sempat selit nama akak ye.hihi.tapi kalau tak tengok episod before this pun boleh faham cite Star Wars yang ni.takdelah pening sangat..enjoy je action dia.lain kali tengok lah Dilwale..ahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. sempatlah kak... jangan marah naaa....

      tu lah.. nasib baik boleh paham, tak de lah blur sangat... heee

      Dilwale tadak kat panggung tu masa tu... sobbb

      Delete
  6. bab star wars , arz pun fail....tapi kalau bab honey star ok...memang layan...

    ReplyDelete
  7. cite ni mmg best...bab kelakar tu mmg best giler..tp tertya2 gak sape si ray tu..tetiba je kan

    ReplyDelete
  8. tau x, sy x penah sekali pun tgk mn2 siri star wars ;-)

    ReplyDelete
  9. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored