TOUCN 'N' GO NOTICE

9:19 AM

TOUCN 'N' GO NOTICE


TOUCN 'N' GO NOTICE


Assalamualaikum. Holla ~

Anda pemilik kad touch 'n' go ? Anda sedar tak kad touch 'n' go ni ada tarikh luput ? 

Mulai 1 Nov 216 ni, kad touch 'n' go yang telah dibeli sebelum Jun 2014, tidak dapat digunakan lagi untuk kegunaan pembayaran selain daripda pembayaran tol. Ingat tak bila tarikh luput kad anda ? Kalau tak ingat, tahu tak cara nak semak ? Kalau tak tahu jugak, boleh tengok cara nya kat bawah.




Namun begitu, kad touch 'n' go masik boleh digunakan untuk pembayaran tol, transit dan parking. Dapatkan kad touch 'n' go baru dia Customer Service Counter macam di Plaza Tol Plus, Watsons dan beberapa kaunter lagi seperti di atas.  




You Might Also Like

11 comments

  1. Adoiii malas betui mummy nak pi tukaq.. Sobsss...

    ReplyDelete
  2. Saya just nak betulkan sikit je, bukan tak boleh untuk buat pembayaran tol tapi tak boleh digunakan kat RETAIL MERCHANT (kat kedai-kedai yang boleh buat pembayaran guna touch n go). Tapi ni untuk kad yang kita issue sebelum JUNE 2014. Kalau kad touch n go kita tu issue sebelum JUNE 2014, kita boleh upgrade kad touch n go kita kat mana-mana mengikut jenis kad kita. Boleh refer gambar yang admin ada post tu kat mana nak upgrade kad kita.

    ReplyDelete
  3. Selamat pagi semua, rasanya ada salah faham ni, kalau ikut notis tu, kad yang dikeluarkan sebelum june 2014 tidak boleh digunakan untuk retail contohnya untuk belian di kedai tetapi masih boleh digunakan di tol, transit dan parking seperti yang dinyatakan dekat highlight bawah notis tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaaa baru faham..selamat sbb start beli m guna thn 2016 jadi x ada expired date lah kan

      Delete
  4. Lepas terbaca saya terus check kad touch n go saya, nasib la saya issue selepas Jun 2014. Admin kata x boleh guna di tol, tu yg saya cuba search balik sebab saya baca kat gambar tu kata boleh. Boleh refer link ni http://www.touchngo.com.my/WebLITE/Applications/news/uploaded/docs/TNG-NFC.pdf untuk view BM punya version of the notice. Kad lama masih boleh digunakan di tol, transit dan parkir. "Bermula 1 November 2016, berikutan proses menaik taraf kad Touch ‘n Go, kad anda mungkin tidak dapat digunakan untuk pembayaran di Premis-premis Runcit sekiranya kad anda dikeluarkan sebelum Jun 2014." tu la yang pihak tng bagi tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.touchngo.com.my/WebLITE/Applications/news/uploaded/docs/TNG-NFC.pdf

      Delete
  5. ooo kalau sebelum June 14 cuma x leh topup kat kedai2 biasa lah kut yg sy faham. boleh guna kat tol, transit n parker je..ok noted hihihi

    ReplyDelete
  6. Nanti nk semak sbb baru beli kad bln8 2016

    ReplyDelete
  7. SS tak suka pakai touch N go... Lebih suka pakai bank card... Automatic reload... Bayar dengan bank lagi senang... Kalu expired bank akan hantar kad yang baru ke alamat kita ...

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored