PROGRAM DIET HCG - REVOLUSI BARU DALAM RAWATAN OBESITI

9:30 AM

PROGRAM DIET HCG - REVOLUSI BARU DALAM RAWATAN OBESITI


PROGRAM DIET HCG - REVOLUSI BARU DALAM RAWATAN OBESITI


Assalamualaikum. Holla ~

Cerita pasai obesiti memang menakutkan. Nak2 duduk didalam negara yang memang kaya dengan pelbagai makanan, tak kira sama ada yang barat, timur, utara mahupun selatan. Sebut je makanan apa yang nak, confirm ada punya kat Malaysia ni.

Penang yang terkenal dengan jolokan Syurga Makanan, apatah lagi. Setiap hari, susun kedai nak makan menu apa. Dengan kehadiran cafe hispter yang semakin berleluluasa, lagilah menggila nafsu.

Antara penyebab yang menyebabkan fenomena ‘Obesogenic’ adalah – Pemakanan yang tinggi karbohidrat terproses, makanan tinggi gula, nutrisi yang rendah dan kurang aktiviti fizikal.
Pengurangkan kalori sahaja pun kadang-kadang tidak dapat membantu menurunkan berat badan yang terus meningkat naik. 

ANDA BERISIKO TINGGI JIKA :
BMI > 23
Ukuran Lilitan Pinggang Melebihi 
> 102 cm (40 inch) – Lelaki
>  80 cm (35 inch) - Wanita

Obesiti adalah peratusan lemak badan yang berlebihan dalam badan seseorang individu. 
Anda dikatakan obese apabila :
Wanita : Peratusan lemak badan >32%
Lelaki : Peratusan lemak badan >25%

Kesan obesiti adalah seperti penyakit angin ahmar, penyakit jantung, kolestrol tinggi dan sebagainya. Bukan tak pernah diet sampai tak makan, tapi.. berat tetap tak turun,, Malahan makin meningkat. Situasi ni pernah terjadi kepada diri aku sendiri, sampai rasa stress dan rasa malas nak diet dah. Tanpa aku sedari, sebenarnya, berat ini dipengaruhi oleh lemak dan lemak itu sendiri terdapat 3 jenis.

1) Lemak Untuk Struktur  ( Structural Fat ) 
'Lemak baik' ini penting untuk protect organ-organ dalaman, sendi dan membentuk rupa bentuk muka. Lemak ini biasanya tidak digunakan sebagai sumber tenaga.

2) Lemak Normal (Normal Fat Reserve)
'Lemak baik' ini ada di sekitar tubuh kita dan akan digunakan dan dibakar sebagai sumber tenaga bila diperlukan. Fungsi spt 'Tangki Tenaga'

3) Lemak Abnormal ( Abnormal Stored Fat )
'Lemak tak berapa nak baik' ni di kenali sebagai 'tisu adipose'. Ia adalah lemak yang tidak diperlukan oleh tubuh dan akan disimpan di bawah kulit, sekitar organ dalaman yang berfungsi sebagai 'Tangki Spare'. Lemak ini akan kelihatan 'membuncit' dan 'berlipat-lipat' di tubuh anda !

Lemak ketiga ini sangat susah dibakar kecuali anda memang berada pada tahap kebuluran maksimum. 

Namun, dengan teknologi yang kian pesat membangun, HCG mampu menggerakkan lemak abnormal sekaligus menyingkirkannya.

HCG adalah Human Chorionic Gonadothrophin, sejenis hormon yang dihasilkan di dalam badan manusia (lelaki dan wanita) dan ia dihasilkan dalam kadar yang tinggi ketika wanita hamil, ia memastikan perkembangan bayi yang sihat dimana ia membantu hypothalamus memberi ransangan untuk mengeluarkan lemak-lemak tersimpan digunakan sebagai sumber tenaga.

HCG juga akan berfungsi sekiranya tubuh berada di dalam keadaan ‘kebuluran’ dimana HCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenaga dan ia memberikan 1,500 – 4,000 kalori sehari sebagai tenaga.

HCG memainkan peranan penting  dalam mengurangkan lemak badan melalui tindakannya kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hipothalamus. Hipothalamus berfungsi untuk keseimbangan badan (homeostasis). Ia bolah mengawal semua kelenjar endokrin dalam badan dan ia juga akan membantu untuk mengawal tekanan darah, suhu badan, keseimbangan cecair badan, selera makan dan berat badan.

Obesiti berlaku apabila berlaku hypothalamus gagal  berfungsi dengan baik dan menyebabkan gangguan metabolism, ketidakseimbangan hormon, nafsu makan yang tidak terkawal, pembakaran lemak yang tidak effektif dan pengumpulan lemak yang berlebihan di bahagian perut, peha, punggung dan lengan.

Macam mana HCG ni bertindak untuk membakar lemak? HCG akan kombinasikan bersama-sama dengan diet rendah kalori dan prinsip pemakanan diet sihat. Ini akan memberikan ‘trick’ kepada hypothalamus dan membantu ‘membuka kunci’ lemak di mana seolah-olah ia berada dalam situasi kecemasan yang memerlukan ‘lemak jenis 3’ atau lemak abnormal  digerakkan. 

Ni antara testimoni mereka yang dah berjaya. Mereka sudah, kau, aku, kita, bila lagiii..?






Untuk maklumat lanjut dan cara untuk menyertai Dr Malinda dalam misi menguruskan badan, silalah ke laman media sosial Dr Malinda atau Whats App nombor dibawah.

Blog : Dr Malinda
Whats App :017 508 4430 
Email : drmalinda@gmail.com

Promosi dan hadiah percuma hanya sampai hari ni sahaja. Cepat ! Sebelum terlambat. Sapa tak mau kurus dan kelihatan cantik dan lebih berkeyakinan kan. 



You Might Also Like

2 comments

  1. Zaf jom2.. brp agaknya kos dia ek..pernah terbaca mahal jugak..huhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored