THE COVETS - Foundation Top Tricks & Tips

10:19 AM

Assalamualaikum. Holla ~


The Covets, adalah laman web untuk wanita yang sukakan kecantikkan. So, kalau nak cantik, kena lah touch up sikit kan. Even nature beauty is the best, tapi kalau ada extra kan lagi umphh… Eh ! The Covets bukan sahaja untuk wanita tau, lelaki pun ada jugak yang singgah.

Tengah godek-godek, the Covets ni, terjumpas satu artikel ni, tentang foundation tips and tricks. Aku selalu search kat YouTube pasal benda alah ni semua, tak sangka The Covets pun hado. Kalau nak tau, apa lagi yang ada dekat The Covets, ringan-ringankan lah jari untuk singgah The Covets ye.

Ni apa yang aku baca dekat The Covets tu tau. Boleh baca dekat SINI jugak.


beauty, the covets, foundation, beginner, women, tips and trick, beginner, maybelline, mac
Daripada hasil pembacaan aku, dapatlah aku share sikit tips ni. Foundation ada 2 jenis, powder dan yang jenis liquids or cream. Selalunya orang guna yang liquid or cream kan? Tapi, tahu tak, sebenarnya kita kena ikut jenis kulit kita. Kalau jenis yang berminyak, pakailah yang jenis powder, untuk mengelakkan kulit nampak lebih berminyak sebaliknya bagi mereka yang mempunyai kulit yang jenis kering. Gunalah yang jenis liquid or cream ni. Hampa pakai jenis foundation yang betul tak ni ?

Dekat situ jugak, ada bagi tips.. Untuk pakai foundation kena start dari bahagian tengah muka. Kenapa bahagian tengah muka ? Ok..  Di bahagian T zon selalunya akan merah sedikit, sebab tu bahagia T zone kena ada coverage yang lebih. Phew ! Nasib aku guna teknik yang betul.
beauty, the covets, foundation, beginner, women, tips and trick, beginner, maybelline, mac
Selalunya, foundation akan merekah kalau berpeluh atau untuk penggunaan yang terlalu lama. Untuk mengelakkannya, pakailah primer dulu. Kat pasaran, ada pelbagai jenis primer.

Penggunaan brush jugak sangat penting, sebab setiap brush mempunyai fungsi yang berlainan. Bila salah pakai tu lah yang jadi macam-macam tu.

Dah ada pandai menggunakan brush yang sesuai, jangan lupa blend pulak. Kalau tak blend dengan sekata, mulalah foundation nak merekah tu. No ! No ! No ! Tak cantik hokey.

Dan jangan lupa pilih shade yang sesuai mengikut bentuk muka memasing. Kalau jenis muka hampa, shade yang tengah-tengah, buatlah shade sendiri, supaya sesuai dengan muka memasing. Mana boleh asyik nak ikut orang je kan.
beauty, the covets, foundation, beginner, women, tips and trick, beginner, maybelline, mac
Nak tau tips and tricks lain, tengok SINI ye.


You Might Also Like

5 comments

  1. mmg foundation ni sllu jd prblem nak pilih..tapi dulu la..skrg x lagi hahaha

    ReplyDelete
  2. Tips yg sgt berguna. Terutama bagi beginner

    ReplyDelete
  3. kulit berminyak, tapi pakai liquid. pakai powder nampak tua..huhu

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored