BUDGET TRIP KRABI DAY 1 PART 2

10:19 AM

Sambungan entri sebelum INI.

Assalamualaikum. Holla ~


Sampai kat guest house yang diberi nama P.N Guest House tu, kaunter receptionist tadak orang dan di atas meja tu ada kertas menandakan itu waktu rehat untuk receptionist tersebut. Waktu ketika itu, 1915H dan kaunter akan kembali beroperasi jam 2030H. Kau rasa nak tunggu ? MZ memang taklah.

Dengan segala beg bagai, MZ ajak DIkdik dan Syahirang berjalan. Kononya nak hirup angin Krabi sambil mengisi perut yang lapau. Masa dalam perjalanan, terjumpa uncle German, yang sedang bercuti "summer". Sembanglah dengan derang pasal Krabi ni, derang ada share beberapa tempat yang best kat Krabi and apa yang best dekat Krabi. Tanya jugak, direction untuk ke Krabi Night Market.

*keting*

Ketiga-tiga lady gagah ni bersemangat waja nak ke Krabi Night Market dengan backpack dan luggage. Lantak ! Perjalanan tu mengambil masa dalam 20-30 minit jugaklah. Tapi, memang worth it bila sampai kat situ. Orang ramai hoi ! Terus hilang penat. Pusig punya pusing, decided nak makan kat Restoran Abdullah, belakang Krabi Night Market tu.

Restoran Abdullah memng huntong giler malam tu, ramai gilos orang. Makanan kat situ portion yang agak besar, dan harga yang berpatutan. Sedap pulak tu. MZ suggest lah korang makan dekat Restoran Abdullah tu. Memang dari signage Krabi Night Market, dah boleh nampak signboard Restoran Abdullah. Tapi mohon bersabarlah ye, ramai gilak orang. Kalau lapar gilak, sila spare makanan lain terlebih dahulu.

Pekerja di Restoran Abdullah boleh kecek Siam + Kelate, jadi tak jenuh lah korang nak speaking dengan derang.

Lepas kenyang, menapak kembali ke guest house dalam keadaan kekenyagan dan keletihan. Sampai kat kaunter, receptionist still tadak and dia ada tinggalkan no fon. Apa lagi, MZ call dan dalam 10 minit lepas tu, dia sampai.

Dia tanya lah kenapa lambat sangat, and kenapa tak inform atas kelewatan, MZ say sorry je lah sebab memang lupa betul nak inform.

Check in, kemas barang sikit, mandi.. lupppp ~~ selamat malam dunia.... tunggu entri seterusnyaaa

Skodeng entri sebelumnya kat sini,


TEASER BUDGET TRIP KRABI DAY 1
BUDGET TRIP KRABI DAY 1 PART 1

You Might Also Like

1 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored