MUHIBBAH RAMADHAN BUFFET by HOTEL EQUATORIAL PENANG

9:23 AM

Assalamualaikum. Holla ~

Penang ni memang dah terkenal dengan makanan. Ada sesetengah pihak menggelarkan Penang sebagai "syurga makanan". Kalau mai Penang, mesti list makanan berderet-deret kan selain daripada tempat tarikan di Penang.

Hotel pun banyak dan antara hotel yang banyak menawarkan makanan tempatan ialah Hotel Equatorial yang terletak di Bukit Jambul. 

Nada Lama adalah lokasi yang dipilih oleh pihak Hotel Equatorial untuk mengadakan Muhibbah Ramadhan Buffet. Lokasi Nada Lama sangat bertepatan kerana mempunyai 2 konsep, sama ada "open air" mahupun "close air".


Muhibbah Ramadhan Buffet ni bakal beroperasi melalui 27 May - 26 Jun 217, jadi pilihlah tarikh yang bersesuaian kalau berkenan nak ke Muhibbah Ramadhan Buffet ni. 6 menu akan diubah yang termasuk dengan hidangan Asia dan antarabangsa ada jugak "live cooking" dan menu juadah yang banyakkkk...

Menu penting dan wajib cuba, tentulah kibas panggang bersama nasi arab. Mebeles ~

Meh-meh jamu mata dulu sebelum bulan puasa, kalau bulan puasa nanti, tak sepasal MZ pulak dipersalahkan.

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

Menu wajib cuba, ketam cili terangkatttt


hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

Kibas panggang dan nasi arab...


hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

Milk shake sedap.. yummehh !

Ni antara juadah yang selamat masuk ke dalam perut MZ.

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,

hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,


Selain menikmati juadah, nyanyian yang bakal menjadi halwa telinga hampa pun buat hampa berasa tenang. Kalau menikmati hidangan di "open air" dapatlah mendengar nyanyian band ni, kalau tak, tak dapatlaaa...


hotel Equatorial, bukit jambul, buffet ramadhan, menu buffet ramadhan, nak makan mana bulan puasa nanti, kat mana sedap waktu bulan puasa., menu  bulan puasa, kibas panggang, nasi arab sedap, menu berbuka puasa,


Pembelian dari 1 - 26 May 2017, bakal mendapat harga early bird, dengan harga RM98 sehaja. Selepas itu, harga voucher akan kembali kepada harga asal iaitu RM128 untuk dewasa, RM64 untuk kanak-kanak dan warga emas akan dikenakan bayaran sebanyak RM98.

Muhibbah Ramadhan Buffet akan bermula dari jam 6.30pm - 9.30pm, untuk sebarang pertanyaan mahupun pembelian voucher bolehlah menghubungi 04-6327000 ataupun emailkan sahaja ke fb_reservations@pen.equatorial.com

Muhibbah Ramadhan Buffet bakal menghidangkan hampir 200 juadah yang bakal membuat perut hampa meronta-ronta.


You Might Also Like

3 comments

  1. Menu seafood dan desert tu mengancam sungguh..

    ReplyDelete
  2. amboi cik Firah..hari2 makan kat hotel ye.rezeki jangan ditolak..haha

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored