hoho ~ cuti...

12:55 PM


hulaaa ~ last week nuzul Quran aku tak cuti.. trainee mana boleh cuti lau company tak bagi cuti maaa... tapi, the next Monday, aku cuti.. mass vacation.. mass vacation tuh apa jangan tanya keh sebab aku pown tak taw ~ ngeh2.. sebab cuti yang banyak dan aku mempunyai mood rajin terlampaw pada hari sabtu, inilah hasilnya.. jom tengok ~

1. Puding Roti ( resepi asal tengok kat velog seseorg.. tapi, tak ingat sape.. trima kaseh awk ~ )
resepi asal, potongkan roti dan susun dalam loyang.. I very the pemalas, just koyak2kan jew and campak dalam loyang.. org nak wat, kite nak wat.. tapi.....

pukul susu cair, gula and telur

haaaa.. pastue tuangkan dalam loyang yang ada roti tadi.. biarkan about 5 minutes utj roti mengembang dan menyerap segala khasiat yang ada.. then, bolehlah bakar ~

2. Carrot susu
carrot ~ nak wat carrot susu untuk berbuka..

nie lah hasilnya.. tapi tak letak susu lagi.. masuk fridge dulu, nal berbuke nanti kite taruk susu keh ~

nie lah hasilnya selepas siap dibakar... aku terjumpa epal dalam peti ais.. so, aku potong2 and campak gak masuk dalam loyang


3. Sardin Roll

ni plak sampingan untuk hari nie... sardin tuh goreng sampai kering.. masa goreng, masukkan lada ngan cili.. mengikut tahap kepedasan memasing.. then, roti tuh gelekkan dengan botol supaya tak makan minyak.. then, roll skali ngan cheese ~ yummy... peberet den...



malamnya plak, sambung buat biskut suji.. tapi tak amek gambar.. tangan belemoih hokey ~ adek tak dak nak soh amekkan gambaq.. sob2.. cepat balik taw ~ buat, sampai tertdoq.. nantok taw~  then, ahad malam sambung ngan biskut chop chip.. nanti aku cerita pasai biskut chopc hip tuh ea ~ skali ngan gambaq aku tepek...

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored