SENARAI HOTEL DI JOHOR BAHRU YANG MENARIK PERHATIAN

10:47 PM

Assalamualaikum. Holla ~ 

Pernah dengar Traveloka tak? 

Kalau tak pernah meh MZ nak bagitau hampa yang Traveloka ada one stop centre of web dan apps yang boleh tolong hampa search available hotel di seluruh dunia. Selain tu di Traveloka jugak hampa boleh membandingkan harga untuk setiap hotel dalam kawasan yang hampa nak pergi. Dari situ hampa boleh buat pilihan yang bijak dan pilih ikut sesuai dengan bajet hampa. Kali ni MZ nak cerita kat hampa pasal Johor Bahru Hotels, so sedikit sebanyak dapat tolong hampa just in case hampa ada plan nak travel ke JB. 

Credit to Google Image


Somerset Puteri Harbour adalah sebuah serviced residence baru yang terletak dalam Iskandar Puteri, rumah kepada development baru seperti EduCity yang menempatkan beberapa kampus universiti bertaraf dunia, Medini yang merangkumi business dan leisure district, Kelompok Industri dan Logistik Selatan dan Afiat Healthpark. Serviced Residence ini terletak dalam jarak berjalan kaki ke Kota Iskandar, pusat pentadbiran baru Negeri Johor.
Senang nanti hampa nak ke situ dapat jimat minyak kereta. Ia berjarak 20 minit drive dari tambak Malaysia-Singapura Second Link dan 25 minit dari Lapangan Terbang Antarabangsa Senai Johor. Ia juga mudah di akses melalui lebuh raya pantai yang menghubungkan Nusajaya ke pusat bandar utama Johor dan Causeway Johor-Singapura. Hampa boleh explore ke bahagian lain di rantau Iskandar melalui terminal pengangkutan air, terminal bas dan stesen transit kereta api ringan yang terletak di area sekeliling. 

Selain itu, terdapat jugak hotel lain iaitu, KSL Hotel & Resort, dimana ia merupakan resort integrated terbesar di Johor Bahru yang menawarkan perfect shopping experience sekali pakej dengan entertainment dan penginapan. Hotel ini terletak di tengah-tengah Bandar JB. Ia berjarak sekitar 5 minit dari Causeway, 10 minit dari Business Centre Johor Bahru dan 20 minit dari LEGOLAND. Tiket LEGOLAND dan perkhidmatan ulang-alik boleh didapati di hotel, Hotel gaya Resort ni menyediakan 868 bilik & suite serta facility untuk mengadakan meeting atau seminar pun ada. Untuk event pulak, KSL Resort menawarkan kombinasi sempurna, first class facilities, perkhidmatan yang cemerlang dan pelbagai pakej yang fleksibel.

Credit to Google Image

Diorang juga ada pakej perkahwinan yang menarik. Dengan kemudahan dan keselesaan hampa, hampa akan dapat menikmati pelbagai kedai Makanan & Minuman yang terkenal, Butik fesyen, Cineplex dan Hypermarts (Tesco) semua di bawah satu bumbung. Tanpa keluar dari kawasan, hampa boleh enjoy di taman tema air, pengalaman golf simulator, kolam renang, biliard dan arcade hiburan kanak-kanak. 

Next on the list ialah Hotel Grand Paragon. Bilik hotel dia sangat bersih dan tilamnya boleh buatkan hampa mimpi yang indah-indah je. Hotel ini terletak dalam jarak 5 minit memandu ke KSL, Holiday Plaza, pusat bandar dan 10 minit dari Taman Sentosa.

Credit to Google Image

Tolong book awal naa kalau hampa plan nak pergi time musim perayaan sebab sini adalah pilihan ramai orang untuk menginap pada musim tu. Hotel ini dilengkapi dengan free parking kereta dan dijaga dengan baik dengan CCTV dan staff hotel yang rajin. 

Hotel ni menjamin peaceful dan keselamatan hampa dan terdapat juga peti keselamatan di dalam bilik. Breakfast hotel ni awesome giler dan telah dapat review yang cemerlang dan menawarkan makanan tempatan yang sihat seperti nasi lemak, roti dan beberapa makanan yang dimasak, daging dan telur. Worth it kalau hampa stay sini sebab hotel ni senang dicari, selesa dan berbaloi dengan harganya. 

Guarantee this is the best place to stay for holiday untuk semua orang. So far camne? hampa dah buat pilihan nak bermalam kat hotel yang mana satu? Kalau hampa nak pilihan lagi hampa boleh find out about hotel in Johor Bahru dengan pergi ke Traveloka yang MZ explain awal-awal tadi. 

Hassle free, takkan menyusahkan, just book the hotel. Confirm selamat sebab dah ramai yang buat transaksi dengan Traveloka. Buka 1 web je hampa dah boleh buat semuanya darilah research tentang review, bilik hotel dan gambar-gambar yang ada, harga yang hampa boleh bandingkan, dan terus buat booking dengan selamat. And kalau hampa ada problem masa tu hampa boleh contact customer service yang sentiasa free untuk menolong hampa. Book cepat cepat tau!!

You Might Also Like

2 comments

  1. nak pi jjcm Johor dalam perancangan.
    x plan hotel lagi. bleh terjah sini =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow... jjcm Johor.. macam best je tu... bolehlah tengok2 kot hotel berdekatan dengan tempat yang nak pi tu

      Delete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored