A.m.a.n.a.h.

10:00 PM

Assalamualaikum.. Selamat bersidang.. Jangan terperanjat dengan kehadiranku di kala ini.. Siang tadi tak dapat ke udara atas sebab musabab yang munapenang..  Suke lah.. Sebab kita suka Penang lagi dari Sabah.. Hehe...
Dah banyak hari teringat pasal ni.. Geram... Marah.. Semua bercampur aduk.. Kite kalau marah, kite suka diam je.. Kalau kite bukak mulut, boleh makan hati si pendengar.. Tak pun, jadi kes besar lagi.. Untuk elakkan hal2 cenggitu, kite pilih untuk silent..
Kekadang, kite rase benda tu kecik untuk diri kita.. Tapi, tak bagi orang lain.. Tak semua berpendapat yang sama macam kita.. Dah kalau orang tu pesan gini gini gini, peganglah pesanan dia tu.. Dia buat mesti bersebabkan.. Tak yah lah kau nak gi canang sini sana sinun.. Orang boleh hormat kau, apesal kau tak boleh hormat orang kan... Learn to respect others if you want it too.. Rite...???
Amanah tu besar wehh... Sekecik2 benda, kalau dah diamanahkan, ia tetap jadi benda yang besar.. Kau tahu tak, *nak jemah sikit boleh...?? Hee...* esok masa kat akhirat, amanah yang kau rasa kecik tu dulu, akan dipersoalkan tau.. Itu belum bab2 lain.. So, selagi mengkome boleh jage, jagelah.. Yang tak boleh or susah nak jaga, memang banyak dah.. But, at least we are eager to try to.. Kannn...
Memaafkan tu mudah.. Bagi kitelah... Sebab sebelum kite tidur, memang kite maafkan semua orang yang buat salah dengan kite.. Tapi, melupakan ituuu.. Adalah benda yang agak susah bagi kite.. Arghh.. Kite manusia biasa yang tak lepas dari noda.. Mungkin satu masa, kita mampu memaafkan dan mmelupakan..
Haaa... Tu je lah pesanan penaja untuk hari ini.. Pesanan ini juga dibawakan khas untuk diri sendiri...
Gendang gendut,
tali kecapi,
Kenyang perut,
suka hatii...
Moh kite tidur.. Last day kerja esok! Yeayyy!!!!

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored