TEMPAT MAKAN BEST .:. JJCM O' YESS D'LICIOUS STEAMBOAT & GRILL

9:00 AM

TEMPAT MAKAN BEST .:.  JJCM  O' YESS D'LICIOUS STEAMBOAT & GRILL


TEMPAT MAKAN BEST .:.  JJCM  O' YESS D'LICIOUS STEAMBOAT & GRILL // Assalamualaikum. Holla ~ Ni cerita sebelum new year. While Dikdik clearing her leave. Treat, by me. Ibu dah lama dok sebut nak pi makan kat sini sebenarnya. Bak kata Kak Sha, berzikir. Yes ! Ibu dok berzikir nak pi O' Yess D'licious Steamboat & Grill banyak kali dah. Sebagai anak yang comel yang menurut perintah, bawaklah kan. Menyenangkan hati ibu kan dapat pahala. Ngeh2

Lepas isyak kami gerak lah ke sini. O' Yess D'licious Steamboat & Grill ni terletak di Teluk Air Tawar. Kalau dari simpang tiga masjid Teluk Air Tawar, straight ja sampai jumpa simpang tiga pulak. Kedai O' Yess D'licious Steamboat & Grill tu, ada belah kiri lepas masuk kiri di simpang tiga tu. Paham ? Tak paham, baca banyak kali sampai paham. Heh2.

Malam tu, boleh kata kedai O' Yess D'licious Steamboat & Grill ni, agak penuhla. Kat sini, boleh pilih untuk makan di luar kedai atau didalam kedai. Since dalam kedai penuh hari tu, so decided nak makan kat luar. Boleh kena angin sepoi-sepoi sekali. Huweee ~~

Lepas pilih meja and jenis kuah, *pilih sup hari tu* , berduyun-duyunlah ke meja hidangan untuk memilih lauk. Jom tengok !



Setiap orang diberikan pemanggang yang baru. Berkilat weh ! 




Kuah yang menjadi pilihan hari itu.



Ada forzen food, pelbagai jenis mee, seafood *sejenis kepah or what so ever* ,sayur-sayuran dan ada goreng-gorengan jugak. Namun untuk yang jenis grill, hanya terdapat ayam dan daging sahaja. Tak banyak pilihan. Selalunya tempat-tempat macam ni menyedeiakan pelbagai jenis hidangan untuk di grill. Tetapi, sebaliknya disini.











Among all, aku paling tersuka daging yang diperapnya dan kemudian kita yang grill. Mungkin air tangan aku ketika grill menyebabkan daging itu sedap, or mungkin perapannya sendiri yang memang sedap. Ishhh ! Entahlaaa. Memang asyik dok repeat amek daging tu bebanyak kali.

Selain tu, ada juga gravy untuk dimakan bersama dengan hasil grill or steambot tu. Ada black pepper, sos and etc.




Air yang diberikan secara percuma ada 3 jenis sahaja pada hari kejadian, sirap, orange dan teh o ais kot. Heh2. Yang lain tu, boleh jugak order, tapi berbayarlah ea. Seperti kedai-kedai setambot dan grill yang lain jugak, sekiranya lebihan makanan anda melebihi 100gm, anda akan di charge sebanyak RM10. So, beware ! Jangan nak tamak haloba sangat naaa.




Ni banner kedai O' Yess D'licious Steamboat & Grill ni ye. Bagi aku, untuk harga RM12.90 untuk seorang dewasa dan makanan yang disediakan, kira okey lah walaupun banyak kurangnya. Contohnya seperti ayam dan daging tu. Selalunya, ada pelbagai jenis perapan untuk daging dan ayam tu. Tapi, di kedai O' Yess D'licious Steamboat & Grill ni, hanya ada sejenis perapan untuk ayam dan sejenis perapan untuk daging. Veriety kira sikit lah kan. Seafood pun tak banyak. Mungkin, boleh tambah lagi dari sudut tu. Untuk sayur sayuran pulak, memang banyak tak terkira. Service pun aku puas hati. Senang je lah derang melayan kami pada hari tu.

You Might Also Like

15 comments

  1. Wah, murah nya.. =) btul tu, dari segi makanan mungkin lepas ni diorg boleh improve lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurmh.. tu lah.. moga next time pi, ada perubahan.. :)

      Delete
  2. Wahh puas mkn byk plak pilihan nyum nyum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. kenyang makan megi sup dengan daging.. haha

      Delete
  3. eh seyes RM12.90 je..patutlah ibu berzikir manjang haha
    alhamdulilah kenyang beliau ye

    ReplyDelete
  4. aduhhhhh terliur tengok ni.... sob sob nak ajak suami p cuti susah :(

    ReplyDelete
  5. Murahnyaaaa! Selalu paing murah yang saya pernah jumpa pun RM20+

    ReplyDelete
  6. Murah. Tapi tula biasa kedai lain dorg letak sekali seafood untuk grill kan. Tp mungkin sebab nk cut cost bersesuaian dgn bajet tu agaknya kot

    ReplyDelete
  7. eheheh bila kita nak deting sini awok ?

    ReplyDelete
  8. x ajak...

    dkt dh dr umah tok besah.5 minit ja...hahahaha tp akak x penah smpai...kah3

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored