HIDUP.MY , LAMAN WEB YANG MEMUDAHKAN

2:00 PM

HIDUP.MY , LAMAN WEB YANG MEMUDAHKAN


HIDUP.MY , LAMAN WEB YANG MEMUDAHKAN


Assalamualaikum. Holla ~

Tengok TV kan ? Mesti ada satu tagline iklan yang melekat dalam kepala korang. Such as, Hotel, Trivago ! Kehkehkeh.. Ada banyak lagi benornye.. Hari ni nak share something yang tagline dia pun boleh lekat dalam kepala korang. Bilik sewa, Hidup.my !

Errr.. Tak paham kan ? Jenuh pikir apa yang aku merapu ni. Haaaa... Gini... Kalau tengah mencari tulang rusuk bilik sewa or bakal mencari bilik sewa, aku ada satu tempat untuk korang singgah and lepak lelama untuk cari bilik sewa. Kat Hidup.my, memang mudahlah kerja korang untuk cari bilik sewa.

Apa tu Hidup.myHidup.my ditubuhkan pada Oktober 2015 adalah untuk membantu lebih ramai pengguna diluar sana untuk mencari bilik untuk disewa khususnya di kawasan Lembah Klang dan sekitarnya. Trend sedia ada untuk mencari bilik sewa kebanyakkannya adalah di laman sosial seperti Facebook atau pun di Mudah.my. Tapi,laman sosial bukanlah laman web khusus untuk pencarian bilik sewa. Dan disebabkan dengan itu, Hidup.my hadir dalam hidup kita untuk memudahkan apa yang patut dimudahkan.



Ada jugak laman web yang menawarkan pencarian bilik sewa serta mendapat sambutan selama ini, tapi aku rasa macam ada yang boleh ditambah baik je..Aku rasakan banyak improvasi yang boleh dilakukan macam map function, price range dan kalau boleh tu, nak tau lah sapa roomate aku tu kan ? kan ? kan ?

Tapi, Hidup.my ada kemudahan yang aku nak tu, macam boleh mencari housemate atau pun tuan punya bilik sewa/rumah sewa boleh mencari potential tenant(s) dan juga sebaliknya. Haaa... Nanti aku tunjuk kat bawah ye.



Kena log in dulu ye. Kalau malas nak log in guna email, guna FB pun boleh.

Lepas account verified, korang akan nampak macam ni.. Ada bilik yang sedia untuk disewakan dan ada jugak lokasi berserta jumlah bilik untuk disewa yang boleh didapati. Senang kan ? aihh !


Kalau korang click Find a housemate kat atas tu, korang akan nampak macam ni.. Haaaa... Ni lah yang aku cakap kat atas tadi.. Korang boleh cari sapakah bakal roomate korang or sapa bakal tenant(s) korang. 



Bukan setakat nak cari roomate or bakal tenant(s), malahan boleh jugak kalau nak cari roomate yang sama negeri, senang nak balik time cuti nanti kan.. Untung kalau bakal roomate or bakal tenant(s) tu letak gambar derang, lagi senang nak kenal kan kalau jumpa tengah jalan.. Tak de lah nak cangak2 sangat kan...


Ni pulak kalau korang click List your room.




Dulu, masa aku nak stay kat Klang, kemain payah lagi nak cari bilik sewa. Nak search sesatu kat laman web yang ada, lepas tu nak tengok pulak kat kawasan mana. Kenapalah aku tak jumpa Hidup.my ni dulu. Kalau aku jumpa Hidup.my ni dulu, mesti my life is much more easier. Almost tak tido aku malam tu semata mencari bilik sewa kat Klang tu. T_T

Hidup.my ialah satu improvasi dari sebuah laman web yang sering digunakan dan yang penting, ianya percuma. Hidup.my jugak mobile-friendly tanpa pengguna perlu memuat turun sebarang aplikasi. So, bukan alasan lah lepas ni kalau nak kena transfer last minute sebab Hidup.my boleh di akses kat mana ja. 

And yang best pasal Hidup.my ni jugak sebab kita boleh set kan range harga untuk bilik yang kita nak which susah nak dapat macam ni. Harga paling mahal pun, RM2000 tapi ni untuk yang bergaji besar lah kan. Yang middle range boleh set kan pada kadar yang lebih rendah. 


You Might Also Like

6 comments

  1. Wah.. menarik.. siap ada detail.. sng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm.. betul tu.. senang nak guna, senang nak cari.. harapnya ia memudahkan

      Delete
  2. Wow..bgusnya ada mcm ni skrg...dlu2 nk cr blik sewa kt kl pnya la azab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa... tu lah... adoiii... sekarang senang dah nak cari dengan adanya Hidup.my

      Delete
  3. terbaik la.. selalu cari kat mudah.my atau ibilik tapi susah ckit sebab kurang information kat situ. yg kita pulak malas lah nak tanya tuan rumah itu ini kang kata banyak songeh pulak kan.

    nak tanya cik sitilah, agak2 ada tak bilik yg dlm tu ada dapur & bilik air terus? ahaksss..
    konsep macam ni dah byak kat luar negara cuma kat malaysia tak start lagi kot.

    ReplyDelete
  4. Diharapkan ianya memudahkan lah...

    hurmh.. kat Malaysia ada bilik macam tu, tapi macam kecik lah pulak.. mungkin faktor kekangan kawasan... hurmh

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored