KUALA LUMPUR KE LANGKAWI DENGAN TRAVELOKA

10:33 AM

Assalamualaikum. Holla ~


Hampa.. hampa... terima kasih tau sebab hampa semua sudi baca apa yang MZ tulis. Kadang-kadang MZ rasa terharu dengan hampa punya kesanggupan untuk mengorbankan masa hampa semua dengan membaca apa yang MZ rasa. Lagipun without u guys, MZ ni macam menulis tanpa arah. Hahahaha... Sebab tu MZ appreciate sangat kat hampa semua and because of that MZ nak share some info sebagai penghargaan kepada hampa semua selama hampa semua baca bebelan MZ ni. 

Boleh dakkk ?? Sudilah membaca sehingga tamat.. MZ tunggu kat bawah hokey...

Kuala Lumpur to Langkawi Sekejap Ja Dah Sampai

Pada zaman yang serba moden ni, zaman IT lah orang katakan, masa tu sangatlah penting. Memang kalau tak sedar masa berlalu sangat laju, gone with the wind, kalau kita lambat sikit ja mesti akan terlepas benda yang penting. Kan ? 

And because of this, MZ sure yang hampa semua pun sentiasa berada dalam keadaan stress, pasal kerjalah kadang-kadang, stress ngan kehidupan yang penuh pancaroba pun ada. So one way cara untuk MZ release tension is, pergi travel dan bercuti. Yehaaaa...

Yup MZ rasa mesti ada diantara hampa semua yang setuju cara MZ tu kan. Siapa yang sama ? Sep sikit ! So nak travel kita boleh travel by foot, basikal, motor, kereta, bas, kapal dan kapal terbang. Nak naik public transport mesti la nak beli tiket kan? Especially kalau nak naik flight. Kena buat booking awal so that everything will be easy, kita tau masa yang sesuai, jimat masa dan boleh travel jauh. Kan... kan... kan...

So kat sini MZ nak fokus on travel to Langkawi dan how nak online book Kuala Lumpur to Langkawi cheap flights dengan senang? Haa ni yang MZ nak share ni. 


Image result for langkawi
Credit to Prima Odyssey

Di Traveloka, pengalaman book tiket penerbangan sangat berbeza. Berbeza bukan kerana hampa semua akan senang confuse dan sebagainya, tapi ia dapat memudahkan hampa semua, menjimatkan masa, dan dapat membuat comparison harga antara airline company di satu tempat sahaja. Interesting kan? *wink wink*

Kita sering merasakan sukar untuk buat perbandingan sebelum ini, sebab kita perlu pergi ke website setiap syarikat penerbangan, itu pun belum tentu ada flight yang membawa kita ke Langkawi pada tarikh yang kita inginkan. 

Tetapi di Traveloka, hampa semua taip sahaja bila dan dimana, derang akan list down flight yang ada dari syarikat yang berbeza dengan harga yang dapat hampa semua lihat. Oleh itu, hampa semua mesti dapat cari harga yang paling murah. 

Image result for travelokatraveloka, langkawi, kuala lumpur, hotel murah, penerbangan murah, senang, cepat, mudah, tempat menarik di langkawi, apa yang menarik di langkawi, cara menggunakan laman web, aplikasi telefon, booking online, bayar menggunakan debit kad, pay wave,

Macam tak percaya kan? Kalau tak percaya pi lah lihat sendiri di website derang. Cuba-cuba lah taip Langkawi, dan tarikh. Kebanyakkan bank atau boleh MZ katakan semua bank kini menggunakan kad debit, so cepatlah tukar kad baru dan shopping online, atau lebih tepat lagi booking online di Traveloka. 

Buka website atau apps diorang, pilih bahasa yang hampa semua mahu dan klik di bahagian flight. Tapi, MZ lagi suka access dengan menggunakan apps Traveloka.. Senang dan cepat, tak payah nak tunggu loading bagai.. kan ? 

Website derang ini sangat user friendly, bagi yang buta IT juga pasti tiada masalah. Bila dah pilih destinasi dan tarikh hampa semua terus sahaja tekan search flight. Jangan lupa lak nanti nak pilih class economy ke atau business class ke aor maybe first class ke untuk hampa semua yang sukakan keselesaan.

traveloka, langkawi, kuala lumpur, hotel murah, penerbangan murah, senang, cepat, mudah, tempat menarik di langkawi, apa yang menarik di langkawi, cara menggunakan laman web, aplikasi telefon, booking online, bayar menggunakan debit kad, pay wave,

Kemudian list penerbangan yang ada akan terpapar. Traveloka ini partner dengan kebanyakkan syarikat penerbangan yang ada, jadi info yang ada nanti confirm lah tepat. Jangan risau kalau takut kena tipu, sebabnya derang ni sudah establish, mempunyai perkhidmatan pelanggan 24 jam, sangat professional dan sangat menyokong kehidupan travellers. 

List yang terpapar nant,i akan bagitau flight info yang detail, masa dan juga harga. Setelah hampa semua sudah tahu mana yang hampa semua hendak pilih, click di choose atau pilih. Kemudian satu form atau borang akan keluar untuk hampa semua isikan, selepas isi detail hampa semua, terus tekan continue. Kemudian hampa semua perlu uruskan urusan pembayaran hampa semua secara online. Mudahkan?

traveloka, langkawi, kuala lumpur, hotel murah, penerbangan murah, senang, cepat, mudah, tempat menarik di langkawi, apa yang menarik di langkawi, cara menggunakan laman web, aplikasi telefon, booking online, bayar menggunakan debit kad, pay wave,


Tula MZ bagitau ada yang tak percaya pulak, jangan marah haaaa nanti kena jual. Haha. 

Tiada lagi pengalaman yang senang untuk travel sejak adanya traveloka ini. Book hotel boleh, book tiket kapal terbang boleh, review tempat percutian yang best pun ada. Jadi jangan jadikan alasan bila ahli keluarga hampa semua, atau sahabat hampa semua atau boss di tempat kerja hampa semua menyuruh untuk hampa membuat booking ticket flight untuk ke Langkawi. 

Traveloka adalah salah satu penyelesaian yang menjimatkan masa, mudah untuk mendapatkan harga yang murah, dan selamat. Semoga apabila hampa semua membuat booking nanti, hampa semua berpuas hati dengan apa yang Traveloka sediakan di web derang. Cubalah nanti, kalau tak try tak tau kann. 

traveloka, langkawi, kuala lumpur, hotel murah, penerbangan murah, senang, cepat, mudah, tempat menarik di langkawi, apa yang menarik di langkawi, cara menggunakan laman web, aplikasi telefon, booking online, bayar menggunakan debit kad, pay wave,


You Might Also Like

7 comments

  1. Dengan traveloka, kini anda semua mudah pergi ke mana saja. Hihi. Terbaik info kak

    ReplyDelete
  2. canteknya gambr !!! =D
    Salam jumaat sis

    ReplyDelete
  3. Bagusnya sis selalu travel jalan jalan pakai aps travaluka

    ReplyDelete
  4. kita kalau backpack pun usha usha traveloka je senang

    ReplyDelete
  5. senag sekarang nak pi mana mana guna Traveloka

    ReplyDelete
  6. setuju! heartbreak pun boleh diubati dengan travel.hehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored