Kampung Sungai Lonek ~ dalam kenangan PART 1

2:12 AM

Assalamualaikum and hi peeps ~ how are ue doin guys...? miss ue oledy.. hik2.. days yang sangat busy for me lately...I choose to, then I have to be responsible to.. dimalam yang syahdu nie, tetiba rasa rindu plak kat Kampung Lonek, Jempol.. aku pergi sini mase March 2011.. program kolej kediaman.. program anak angkat ~ anak bandau masuk kampung.. hehe.. I'm one of them.. kampung aku biasa2 jew.. tak qhupe kampung sangat pown.. tue yang teruja habes bila nak p ber"angkat"2 nie.. heee... seronok rasanya naik bus ramai2, jalan jauh2.. sape pernah rase...? angkat kaki... jauh kowt perjalanan dia.. aku tak ingat berapa jam.. sebab asek tdow ~ muhahaha... tapi, bila bukak mata jew, da ada kat kilang simen Bahau... then after several minutes, tak sampai setengah jam jumpa sawah padi.. indah nian.. gilew kentang ~ hijau kowt.. sejuk mata memandang... then, bus masuk jalan kampung and I knew, yang kitorg da smpai... masa sampai kat balai raya, " emak2 * ayah2 " sudah pun beratur menunggu ketibaan kami.. and at that moment, aku terpandang seorang makcik yang boleh ku kirakan sebagai nenek, *ayat skema cket* terus sampai satu feeling... feeling yang she will be my "MOM''... ktorg disambut dengan meriah dengan paluan kompang bagai mase turun bas nak masuk dalam balai raya.. biasalah, program memana pown ada kata2 aluan bagai.. hadap lah ktorg kan... next, time utk diserahkan kepada mak & ayah angkat.. yup ~ seperti yang tidak disangkakan... she is my "MOM"... gerak hati aku betul kali nie.. hehe.. pastue ktorg reramai dibawak makan kenduri one of the JKKK.. tapi masa tuh, die tak amek anak angkat sebab.. yalahhh.. dia kan nga kenduri.. mana nak handle kenduri.. mana nak handle "anak".. sepanjang 2 hari 1 malam kat sana, banyaklah jugak aktiviti yang ktorg wat.. kasi pack habes.. yang paling aku ingat, nangkap keli kat tepi sawah time hujan... perghhh! first time kowt aku nangkap keli.. bukan keli jew, sume jenis ikan aku tak pernah tangkap.. tangkap kat market or supermarket selalulah.. hehe.. then, msa nak balik, ayah tak boleh datang amek... sob2... ktorg yang reramai nie, naik lori brapa tan ntah... time hujan2 tuh, rermai berdiri kat belakang, balik umah.. time sampai umah jew, LENCUN! haha... tapi best kowt ~ tak pernah dapek pengalaman cmtue selama nie.. sape yang umah mak ayah derang dekat, tak dew la derang merase... jom tengok gambar sambil bercerita plak...


haa.. tue lah mak 6 sense ku... heh2 
setiausaha JKKK Kampung Sungai Lonek

bus yang bakal menghantar dan mengambil K.A.M.I.

rumah kenduri with " FAMILY " * kurus lagi masi nie.. huk2 * 

dalam bilik di rumah ayah 

asek aku jew.. Izan plak...

jadi model umah sat

eleh die... maen cikucak pulak ~

di petang hari.. time 4 masak dodol and emping beras

persediaan bersama.. hehe.. tolong tengok jew aku...

sediakan api sebelum hujan

sesi kacau dodol bermula

acik nie nga goreng beras utk dibuat emping beras.. sape penah makan...?

sesi tengok dan jeling2

dodol da semakin membuak2.. lame kowt nak kacau.. hadeh ~ fenat mak...

while waiting ~ 1st game... mcm tuju selipar tapi guna botol.. aku pown 1st time maen gak.. haha

2nd game - tarik upih..... * aku tak pernah maen gak*

ahli group aku da bersiap sedia untuk berlepas

peace dulu sebelum berlepas

motip gamabq nie bukanlah orang didalamnya.. tapi rumah dibelakang.. rumah tuh adalah set penggambaran bagi cerita Waris Jari Hantu.. lau tak caye, cer korang compare kan.. tengok balik movie tuh.. :)

sorokan untuk pemenang

Izan kena tarik ngn Apit * aku ngelat, nk bg cepat mng.. kalah jugak.. haish..*

malam tue nye.. malam kebudayaan.. dikir tak jadi.. satu balai terbahak2.. org Key El berdikir

menyempat jew kami kat blakang

we are classmate

si Fad nak wat poco2 lak.. * aku tak reti.. so, dok tepi + amek gambau jew*

keesokkan paginye.. berkabus kau...

Izan dan kabus

sian Ain kena buli.. Sungai Lonek..

bertumbuk plak set PT nih

kak long.. kak ngah... kak lang... we are siblings..

anak omak & ayah

belajau menoreh la pulak

belajar lagi.. tapi belajar wat bunga dari daun pokok getah la plak.. *1st time aku lagi*

bahan-bahannye.. hehe.. *poyo jew lebey~ wat tak cantik pown..*

bunga aku.. BURUK...!!!!

kami punye

kedai cenderamata.. adalah sedikit buah tangan utk mereka di Melaka

omak & ayah den

da nak balik.. ayah nto ktorg.. will miss ue....

inilah kami.. mana nta haku.. tolong cari buley ~ heee

yes..! aku rindu kan saat2 aku disini.. rindu bersama kak ngah and kak lang.. adik2 aku sekalian, jom la g tengok ayah lagi.. kak long da qhendu depa nih... huk2... syukran mak ayah jaga ktorg dengan baik walaupun kejap jew.. ktorg syg mak & ayah... sob2.. *sedey* jom.. da nak masuk tito.. esok ada industrial visit kat Shah Alam.. see ue tomorrow Shah Alam... causinciiii

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored