Singapore part 2

2:16 AM

mari sambung bercerita di bulan November ini. cerita Singapore.... kali ni bagi lumsum suma naa... kali ni cerita sambil bergambaq boley..? lagi senang nak paham kan... haha.. dah macam ajaq tadika dah.. jangan tak taw aku penah jadi cikgu tadika kat Graduan Kecil kat Taman Pauh. lets check it out!


otw nak pi airport Changi. nak hujan...

dalam airport Cahngi. peqhak sat ~

tengok lighting dia.. dia guna cahaya solar kowt.. 
nak jugak merasa ada gambaq kat sini

check in

bapak buruk muka aku.. ada hati soh orang amek gambaq!

maaf memang penuh gambaq aku sorang

tak nampak an..? dalam tuh penuh replika kapal terbang


Changi Aviation Gallery

lift.. tak taw nak amek gambaq sapa... lift pown buley!

aku pown tak taw benda apa ni. hiasan je kowt ~


dok dalam taman Changi airport

benda ni gerak2 macam motion of the water

cantik kan.. ramai orang terpegun sat kat sini

dia guna string.. tapi tak taw string apa.. tak sempat kaji.. nak kena dok sana lama lagi nih..

toilet pown sempat

lunch kat airport. nasi apa ea..? aku lupa... kalau nak ikut harga sana, memang wrth it lah nasi cam nie for that price.. *please don't convert to RM or else you will find it expen...*

suci plak muka aku time nak makan an.. makan ngan kawan baru.. :)

okey.. dah boleh gerak dari airport..

macam eye on Malaysia

Marina Bay Sands dari dalam bus

Esplanade

ni lah kawan kite.. hye awak kalau awak terbaca entry nie...

nice is it?

Merlion

tak jadi.. haish...

bajet retis sat tengah2 orang ramai tuh

tidoq sat ja.. tak pa kan... polis tak tangkap an?
haa.. kan dah bangun....

Merlion yang kecik...

motip...? tak ada apa pun...

happy to be here

girls be like... selfie....

pocoyo ~


benti kat sini untuk solat.. by the way aku lupa tempat ni nama apa... rasanya bangunan paling tinggi and ada surau.. time tuh jugak ada boat race..

ni haa bangunannya... sapa taw nama dia sapa... ekekeke

ni plak rumah dengan ketinggian.... maaf aku lupa... yang triangle tuh garden... what do ue feel?

rumah jugak

tempat paling tinggi kat Singapore. If kat Penang, ala2 Bukit Bendera gitu...

nampak tak.. most of the building tuh adalah houses...

view yang lagi clear

haaa.. depa apa pun ada gak tempat2 sejarah... jangan tak taw plak..

I'm here.... nampak tak muke excited kat situ?

effect asap ~ tak dak orang plak lalu time ni.. heaven...

lapaq sangat lettew

time maghrib

welcome <3 ~

ni tempat makan sebenaqnya

cantik tak mata syasya...? :p

Hard Rock Cafe

kawan kami.... terima kasih teman kami masa kat sana..

tadaaa ~ ni sebelum kami main amazing race... kami kna ada kat Sentosa Island before 8... tapi kami tak taw jalan kluaq... tak taw nak cari train kat mana... berpusinglah jawabnya... plus berlari.. kuruihh sat...

ayaq terjun yang colourful

Song of the sea.. before show ni start sempatlah aku pusing kat sini naik train.... masa ni plak, ngan kawan yang lain.. *musafir mana kawan tetap an..?*

amazing..superb....

double chin kena hujan...





oh yeah ~ nak taw satu cerita lawak tak? yang kesekian kalinya bermain amazing race tanpa hadiah.. aku ikot depa ni... tourist guide pesan sebelum turun bus soh kami tunggu kat parking bus kat Sentosa Island ja.. tak payah patah balik pi Universal Studio tu... tapi, depa salah paham.. depa dengaq kena pi sana balik.. memandangkan aku sorang, depa ramai, so aku ikutlah even dalam hati aku bermonolog vice versa... tak pa lah.. naik bus pi kat Universal Studio balik.. sebaek free taw... sampai sana tak dak orang... lari pi kat parking bus kat sana pun tak dak sapa.. bus pown tak dak... acano..? then, aku pun mengutarakanlah apa yang hati aku dok bermonolog tuh.. then, depa cakap.... serius...? apa lagi.. lari baliklah kami semua... ramai gak.. dalam 8 orang kowt ~kami tak dak no sapa2 pun dalam bus tuh.. lari lah kami pi kat parking bus kat Sentosa Island... naik train bagai.. nasib kami sangat lah baik sebab bus memang dah nak jalan dah masa tu.. depa taw kami tak dak, tapi depa tak boleh buat apa.. sebabnya, kami guna pas hari.. so, before 12am kami kena check it out daa... bergelak sakan sat diatas kejadian tersebut.. Alhamdulillah... tu je lah kowt ceritanya... sekian saja cerita saya  pada kali ini.. muhahaha... lain kali saya sambung cerita Cameron pulak naaa... haaa.... hari Khamis malam ni nak gerak pi Pangkor plak.. snorkeling lagi.... hehe.. cerita Perheteian pun tak karang agy.. dah nak sampai plak cerita baru.. maaf sebab banyak terhutang ngan hampa.. nanti aku cerita taw... *janji...sambil pusing2 jari kelinking..*

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored