weekend : Roti Canai Aziz

4:29 PM

welcome hometown.... hahaha.. dah 2 minggu ku asyik tanam anggur.. bosan sey ~ bukan anggur yang kembang mekar, lemak yang makin menggunung.. acano ni...? hampa suma buat pa..? rindu aku dak...? cakapla ya.. please.. please... *sambil wat muka comey tak bley blah*


nah tepek muka tuan tanah sekepin.. bagi hilang rindu...
*muntah*

first Ahad aku kat Penang ajak abah pi makan roti canai Aziz.. exactly tempat dia tak taw nak habaq.. tapi on the way nak pi teluk ayaq tawaq... belah kiri.. kedai dia cam dalam sikit.. tapi nampak la keta banyak... haaa... opposite dengan balai polis teluk ayaq tawaq.. roti dia lembut.. nahaaaaiiii.... bukan malay ja yang makan, chinese and indian pun makan taw... konsep kedai dia, self service..suma kena buat sendiri except ayaq.. ayaq, hampa oda ja.. satgi sampai.. roti... hampa beratoq lah no... kuah cedok sendiri.. kat sini cuma ada roti kosong... kosong kosong kosooonggg.... * bagi support kat najwa latip even tak menang baru ni..*  roti sardin... and if I'm not mistaken roti teluq pun ado... hari tu aku dah try roti sardin, so this time rasa roti kosong plak... roti dia.. nahaiiiii.... lembut.... yup.. aku jaga tempat while ibu pi amek kuah... kuah dia ada dua... satu, kuah dalca.. and the other one, kuah sardin.. dalam kuah sardin tu ada ikan sardin seketoi-seketoi... abah said, chinese slalu makan roti kosong ngan ikan sardin tu.. tu lah yang aku nak makan hari ni.... meh la tengok gambaq sambil dengaq aku cerita...


have you spot abah? camni lah beratoqnya....
nak makan kan.. sanggup lah redah...

ni lah kuah yang aku cakap tu... ibu amek, dua dalca,
satu kuah sardin campoq dalca and satu g
tu kuah sardin ja... I like that one..

uppsss.... lupa... teruja punya pasai...
makan setengah baru teringat nak hamek gambaq...
 boley la dari tak dak an... sedap weh ~ terangakat...
yang sedey untuk aku, kuah tu tak cukup....
sedey sedey sedey... okey.. next time nak 2 kuah...

sardin yang telah dilapah oleh aku... tangan abah...
yes..! aku if makan sardin, memang buang tulang dia..
memang sedap.. tapi......
yang sedap tu lah yang bahayakan... isn't it?

overall aku memang puaih hati... laen kali adik balik kita pi makan na... so, pastu pi pala bataih... (Kepala Batas) saja jalan2.. pi Sunshine baru.. hek2... environment dia lain sikit dari Sunshine Bayan Baru... parking lot... kedai2... ada wayang... sapa bukan orang Penang mesti tertanya-tanya what is Sunshine... an an an... Sunshine ni pusat membeli belah... *guna bahasa melayu plak.. asek omputih ja..* barang dia quite murahla.. tapi, depend gak.. sometimes, mahai gakk.... tak beli papa pun... saja jalan.... then, balikk....



cek kiah dah nak balik... comot..

tu je lah cerita kali ni.... jumpa lagi esok... ehh..! esok....? heh2.. ntah la... bila ada cerita nanti, kita jumpa la.. see ue bebeh!

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored