CERMINAN DIRI SENDIRI .:. SETULUS KASIH ZULAIKHA

6:09 PM

CERMINAN DIRI SENDIRI .:. SETULUS KASIH ZULAIKHA


CERMINAN DIRI SENDIRI .:. SETULUS KASIH ZULAIKHA // Assalamualaikum.. sehari menghilang.. mood ke laut setelah "didatangi" tanpa henti.. "la haula wala quwata illa billah" ... bukan waktu yang tepat untuk bercerita... nanti lah ~ 

Cuma teringat pasal ni.. dah lama nak berkongsi....


Dari sang hawa 

" Tak perlu mencari teman secantik Balqis,
  Andai diri tak sehebat Sulaiman.
  Mengapa mengharap teman setampan Yusof,
  Jika kasih tak setulus Zulaikha?
  Tak perlu mengharap teman seteguh Ibrahim andai diri tidak sekuat Siti Hajar.
  Dan mengapa didambakan teman sehidup bak Siti Khadijah kalau diri tidak sesempurna       Rasulullah?"


Dari sang adam 

 " Aku bukan Sulaiman untuk mendapat permata Balqis.
   Aku juga tidak sekacak Yusof untuk memperoleh cinta Zulaikha.
   Setiaku tidak dapat menandingi Ibrahim, jauh sekali cinta Siti Hajar.
   Dan.. Aku tidak mengharap teman hidup yang seindah Siti Khadijah serta semanja Siti          Aisyah kerana diriku tidak sehebat Muhammad Ya Rasulullah. "


Makanya, tak perlulah mencari teman secantik Balqis, andai hampa pun tak sehebat Sulaiman... terimalah apa adanya... hidup untuk melengkapi, bukan mencari kesempurnaan.. kerana kesempurnaan itu sukar dicari atau mungkin tidak wujud.. kejadian manusia adalah sebaik-baik kejadian, kenapa sebaik-baik kejadian itu terlalu mencari kesempurnaan duniawi.. 

Sedar tak sedar, kadang-kadang hampa sudah melepaskan yang baik itu untuk mencari kesempurnaan.. tetapi, apabila hampa mengenali, iyaaa... dia jugak tidak sempurna

You Might Also Like

6 comments

  1. Something worths utk difikirkan. Layakkah kita dambakan kesempurnaan seandainya kita sendiri jauh dari sempurna,... :)

    ReplyDelete
  2. salah satu cara untuk kita menerima seseorang...dengan apa adanya..cukuplah sekadar, tidak membanding2kan bahawa kita lebih baik dr dia dan sebaliknya.

    ReplyDelete
  3. Kita diciptakan berpasangan untuk melengkapkan kekurangan pasangan kita...
    Indahnya bila kita belajar menerima kekurangan bukan mengharapkan kesempurnaan..

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored