SELAMAT HARI RAYA KORBAN 1436H

9:30 AM

SELAMAT HARI RAYA KORBAN 1436H


SELAMAT HARI RAYA KORBAN 1436H // Assalamualaikum and hello fellas ~ alhamdulillah kerana sekali lagi telah dipertemukan dengan hari raya korban atau nama lainnya, hari raya haji... apa yang telah hampa korban kan sepanjang tahun ini...?? alhamdulillah.. baguslah kalau ada.. kalau belum, teruskanlah niat murni itu... yang menyimpan hajat untuk ke tanah suci itu, in sha allah.. benda yang baik, Allah permudahkan.. tapi, hampa pun kenalah menabung jugak ye.. dok tunggu, tapi, menabung nye idakk.. apa barang bro ~~~

Sebelum tu.. pi solat sunat tak..?? baguslah kalau pi.. setahun dua kali sahaja.. janganlah malas... ish2

Setelah pelabgai dugaan dan cabaran yang ditempuhi umat Islam, antaranya kren tumbang di Mekah yang telah meragut puluhan nyawa, isu penindasan dan banyak lagilah.. marilah kita bersatu... jauhkanlah sifat perkauman dah kalau kata namanya seagama... bahkan dalam Islam pun tidak menolak warna kulit ini.. jadi, kenapa harus kita... kaaannnnn..???

Sudahla... nak bercakap banyak pun, aku ini tidaklah hebat mana meskipun sering memberi tazkirah masa zaman Uni dulu.. hehheh.. mesti Syela dan Ain rindukan tazkirah aku.. ehh.. ingat aku bergurau kaa...?? depa pernah mentioned yang depa memang rindu tazkirah aku tau.. tapi, itulah.. aku ni tidaklah pandai. tapi, apa yang pernah aku lalaui, apa yang aku pernah baca, apa yang aku ada, aku kongsilah bersama.. semoga menjadi manfaat bersama... hampa dapat, aku pun dapat jugak sikit.. in sha allah ~~ hikhik...




Credit to Google



Sedikit pesanan untuk diri sendiri dan kalian jugak... orang cakap, tepuk dada, tanyalah hati.. tapi, aku cakap, tepuk bahu, tanya diri sendiri... sejauh manakah kita berkorban..??


SELAMAT HARI RAYA KORBAN / AIDILADHA/ HAJI!



pssttt.... orang Kelantan...! raya korban sana, meriahkan... meh la kongsi suasana kat sana sikit...

You Might Also Like

4 comments

  1. Salam Aidiladha Zafirah... Wah, pandai bagi tazkirah yer, nak dengar ^-^

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya korbannn.. sorry for the late wishh hehe

    ReplyDelete
  3. Walaupun dah 2 minggu berlalu..
    Tapi nak say juga..
    Salam Aidiladha Zaf..

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored