ERTINYA CINTA

1:30 AM

ERTINYA CINTA


ERTINYA CINTA // Assalamualaikum... kesinambungan cerita cinta....

Sayang.. cinta... rindu... haishh.... subjektifnya..? hampa paham..?? bebuat paham..?? or tak paham.. *tipuuu...!*

Kadang, bila aku perhatikan orang yang aku sayang, aku terfikir... macam mana sayang tu boleh wujud? macam mana rupa sayang tu? macam mana nak tunjukkan pada seseorang yang aku sayangkan dia*macam soalan bodoh* tapi, aku selalu terfikir...

Takut kehilangan.. bila aku perhatikan wajah-wajah kesayangan hamba.. *eceh...* iyaa.... memang.. memang aku takut untuk kehilangan mereka...

Bila aku tatap wajah abah, wajah yang menyimpan 1001 keluh kesah, yang kadang aku sendiri tak mampu menafsir.. iyaaaa... aku sayangkan abah.. aku rela menggantikan tempatnya untuk menanggung keluh kesah itu.. *andai aku mampu*



Google



Ibu, orang yang paling banyak berjasa dalam hidupku... orang yang membuatkan aku berada di sini pada waktu dan ketika ini.. jasa pengorbanamu terlalu agung.. andai aku diberi pilihan untuk memilih kantung untuk aku menetap janin ku sewaktu ketika dulu, tetap aku memilih ibu sebagai pojaaan....

Abang.. adik.. harta yang aku ada selain ibu dan abah.. ya... ~ sedangkan lidah lagikan tergigit.. sedangkan ombak menghempas pantai... ombak laut juga, ada pasang surutnya.. aku sayang hampa weh..

Sahabat.. liku-liku yang kita tempuhi banyak mengajarku.. pengalaman, ilmu dan tunjuk ajar yang banyak mendewasakan aku.. iyaaa.. kalian juga tidak terlepas dari rasa sayang dan rindu aku.. walau mulut comel ini tidak perneamengungkapkannya,  hati ini tetap ada bahagian untuk korang..

"Sang hidup" yang yang suatu kala pernah menjadi sebahagian dari hidup aku.. iyaaa.. aku pernah letakkan bahagian hati ini suatu masa dulu, namun tidak lagi pada hari ini... terima kasih atas jejak-jejak yang ditinggalkan.. yang baik, aku jadikan teladan, yang buruk dah lama aku tinggalkan.. aku tak pernah menyesal berada disitu suatu masa dulu kerana setiap yang berlaku itu, ada natijahnya...

Untuk kalian-kalian yang pernah singgah atau sedang singgah di pucuk pangkal hati ini, cebiasan hati ini juga ada untuk kalian.. walau tak banyak, sudah aku bahagi-bahagikan agar ia juga bisa kembang mekar dan mewangi.. terima kasih naaaa....

Untuk bakal imamku *ehem2* , kalau sudah jodoh, pasti aku disismu.. dikala jatuh bangunmu, aku berjanji akan setia disisi.. aku ada kala kau memerlukan.. kalau kau tak nak, aku duduk tepi main game.. *bolehkan..?* jagalah hati ini sebaik-baiknya, kerana apa yang aku terima, itulah yang akan ku berikan.. 

" Sejarah mengajar kita menjadi lebih dewasa"

Andai mata tertutup, ku tinggalkan ini sebagai nota hati, yang aku pernah/ masih lagi sayangkan kalian.. walau cinta dan sayang itu tidak dapat aku tunjukkan, tapi ini adalah bukti yang aku jujur bila berperasaan... 

Google

You Might Also Like

12 comments

  1. Ibu semestinya ada dengan dkita, walau perselisihan faham terjadi, dia tetap doakan yang terbaik untuk kita, kawan datang dan pergi, tetapi keluarga sentiasa di sisi, baik dan buruk kita mereka sahaja yang terima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas up entri ni, ada dengar cerita macam mana seorang ibu abaikan anak-anak dia sampaikan tak bersekolah anak-anak dia... rasa sedih sangat sebab kecik2 dah jadi macam tu.. alhamdulillah sebab dikurniakan family yang sempurna...

      Delete
  2. sayang ibu bapa lebih dr segalanya.. hehehee

    ReplyDelete
  3. Ibu tetap cinta pertama kita..dah tertulis di luh-mahfuz & alam rahim..huuhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah dikurniakan ibu yang sekarang walaupun masa kecik2 dulu memacam pikir...

      Delete
  4. deep sangat.. i ada dalam hati u x??? =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. opkos lah ada.... siap hang your name dengan comel sekali.. heee

      Delete
  5. sayang ibu bapa melebihi segalanya. dah jadi mak2 ni baru lebih paham dan lebih hargai macam mana sayang nya mak abah kita pada kita dari kecik sampai sekarang huhuhu

    ReplyDelete
  6. Family diutamakan miss you to aboh n ma

    ReplyDelete
  7. ehehehe entry ni la CT bace and bahan awok ritu ehehe..
    tapi xdan komen lagi..

    ReplyDelete
  8. Cinta Kasih Sayang.. Menjadi lengkap dengan Rindu dan Benci..

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored