25 THINGS THAT MAKE ME HAPPY

8:19 AM

25 THINGS THAT MAKE ME HAPPY


25 THINGS THAT MAKE ME HAPPY


Was tagged by peminat fanatik Liverpool, Kak Sal. Maseh na tag kite. Penat jugak kite perah otak dan memaksa jari jemari kite bekerja secara hardcore. Assalamualaikum. Holla ~ So, the things yng dapat buatkan aku happy, adalah seperti berikut. Oh ! Sangat appreciate kalau korang nak buat benda yang aku happy tu. Kalau tak buat pun tak pa, tapi janganlah buat yang annoyed kan aku. Please....

25 things that make me happy :

1) Dikelilingi oleh orang yang kusayang-sayang. Spend time together. (family, friends, etc. Bukan  
    selalu dapat berkumpul sekali)

2) Dapat sampai ke satu destinasi baru dengan jayanya with minimum guide. (kembang kempis
     hidung)

3) Dapat buat benda yang aku rasa aku tak mampu/ tak pernah terfikir nak buat at first. (perasaan dia
     macam, arghh ! dunia, aku yang punya).




4) Proudly bring myself as daughter of my parents. (thank you mom and dad)

5) Dapat makan/ buat benda yang lama dah aku aim. Even aim tu dalam diam. Tapi, yes ! Made it.

6) Bila bos tanya, and aku dengan confident boleh jawab sebab dah study dengan tekun pasal the
    subject matter. (senyum sumbing tak hengat time tu)

7) Thinking how I am here today, through the gain and pain. Yes ! It makes me happy. Orang tak tahu      jalan berliku yang aku harungi, yang orang nampak apa yang aku ada sekarang. How hard it is
     before, only the one who's walking in the shoe knows.

8) Happy kalau orang terima pendapat/ idea aku ? Even sometimes macam diktator, but at least aku
    dapat. Muhaha !

9) Happy gilos kalau dapat spend time with my BFF. Lepas tu, buat benda gilos bersama. Most of the
    time, apa yang dia nak, sama dengan aku. So, percanggahan pendapat amatlah kurang.

10) Happy jugak kalau Man U kalah ! Walaupun dalam diam, walaupun my face tak tunjuk yang aku
      happy, tapi dalam hati tu. Aish ! Memang dari dulu macam tu rasanya. Nak2 pulak, my lesson
      learned dulu kebanyakkan memang suka Man U. Lagi aku suka kalau Man U kalah. Siap senyum-
      senyum, angkat kening. Hahaha. Sorry guys !

11) Spend money wisely. ^_^

12) Dapat fulfill my parents needs and wants. (blessed ! alhamdulillah)

13) Bila tengok my parents. Walaupun dah besar gedabak macam ni, sebenarnya aku paling rindu nak        tatap muka ibu and abah. Kalau boleh, bangun pagi, orang pertama yang aku nak tengok, is both
       of them. Balik kerja pun, muka both of them. Sebelum tidoq pun muka both of them. Hoish ! Ini
       kalau ada anak, mesti service beralih tangan kan ? *jauh nau pikir*

14) Bila semuanya went well ! As planned. Bila kena pukul dengan ombak tu, selera makan pun
      boleh hilang. Kurus weh aku kalau selalu kena pukul dengan ombak. T_T

15) Bila dapat gaji ! Ini antara part paling happy. Walaupun gaji bulan lepas ada lagi, tapi entah !
      Time dapat gaji ja, mesti rasa seronok.

16) Dapat reward kan diri sendiri with something. Sebab normally tak. Entah ! Ibu cakap aku sejenis
       manusia yang agak kedekut untuk spend duit sendiri untuk diri sendiri. Ye kaa ? Sebab tu, bila
       dapat reward kan diri sendiri with something, rasa dia macam best ooooo !


17) Dapat membuang masa whole day without do nothing only watching movies. Oh ! I wish I could.

18) Bila masak kat orang, and orang cakap sedap ! Walaupun hati dah berbunga riang, muka riak dan
      takbur tu aku cover tau. Padahal jenuh "pedo" . Huh !

19) Bila memang satu fight. Fight doesn't mean kena bertumbuk. Any argument. Bila aku keluarkan
      fakta aku, hujah aku and at last aku win. Oh yes ! Ilmu aku timba, boleh guna pakai and betullah
      maksudnya. ^_^

20) Ohhh ! Yang ni paling aku happy.. bila masak and lauk semuanya habis... Yeay !! Paling bahagia
      sebab tadak pembairan plus tak de lah aku sedih time nak kena basuh periuk tu nanti. T__T

21) Dapat mandi saat2 aku nak sangat. Macam hari yang panas terik, then melekit nak mamp**...
       Hergh ! Tak tahan rasa.. Bila dapat mandi.. Ahaaiiiii.. Mood berubah teroihhh

22) Happy bila tengok orang lain happy..

23) Happy bila perut kenyang..

24) Happy bila dapat mimpi indah walaupun sekadar mimpi... Nanti bangun, sambung berangan pasal        mimpi.. hahaha

25) Happy I'm still alive dan masib boleh berbakti pada kedua orang tua dan mengumpul bekalan nun       disana.. hiks


Sebenarnya, benda ni dah ada lama dalam draft. Sebab lambat post, sebab jenuh aku pikir apa kobondo yang boleh buat aku happy. Apa ke payah nau nak cari reasons to be happy padahal aku rasa being me untuk happy is always easy. Haih ! Entah laaaa

Sorry ea Kak Sal sebab lambat naikkan entrni ni.. Neway, thank you sebab tag kiteeee ~~~

You Might Also Like

15 comments

  1. salam...ahhahahahahhaha..... layan je

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. ohh ! yang tu tak termasuk sebab kekadang menyakitkan hati.. hahaha

      Delete
  3. haha..dah berkurun ni. no.10 tu kita sama..yay!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa... tu lah ! jenuh nak siapkan 25 benda yang mengumbirakan..

      no 10 tu kita boleh dok semejalah kan.. hek2

      Delete
  4. hehehe betoi, jenuh nak pikir kan nak tulis apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.. tu lah... tu yang lambat siap tu.. hahaha

      Delete
    2. anyak benda yang buat kita gembira, tapi bila nak mengarang boleh ambik masa yang panjang nak siap..

      Delete
  5. sis JM hapy bila sedar2 dalam akaun bank ada duit berjuta heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah2 ~~~ bila tu ?? nak nyendeng lah gittew.. :P

      Delete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored