SEMBANG GEGURL .:. D2 NATURALE COLOR LENS REVIEW

8:30 AM

SEMBANG GEGURL .:. D2 NATURALE COLOR LENS REVIEW


SEMBANG GEGURL .:. D2 NATURALE COLOR LENS REVIEW


Assalamualaikum. Holla ~

Sembang gegurl lagi. Tapi ! Bukan pasal barang make up, sebab sekarang tengah sibuk dengan barang sedia ada. *poyo*

Kali ni nak review pasal contact lens color. Contact lens ni beli dekat Focus Point Tesco Extra Seberang Jaya. Brand dia, D2 Naturale. Sebenarnya, aku nak brand yang lain, tapi, untuk popwer mata aku, brand tu dah habis. And sebenarnya brand ni, aku nak warna yang lain jugak. Tapi, habis jugak. So, optometrist tu suggest aku amek warna hazel.


Ni tips aku untuk beli contact lens lah. Lain orang, lain citarasa dia kan. So, up to you to decide. 

First, kena da ring hitam dekat diameter luar contact lens tu. Kenapa kena ada ring hitam tu ? Sebab bagi aku, ring hitam tu buat mata nampak natural, macam mata sendiri, and nampak besar,

Second, aku kalau boleh nak beli contact lens yang warna dia masuk dengan kulit aku. Tak lah nampak sangat obvious tu 'mata pinjam' kan. Aku sedar aku tak berapa cerah untuk pakai warna yang cerah macam hijau or biru even aku pernah pakai warna turqiose, tu pun nampak pelik. T_T

Third, aku suka yang diameter dia seakan-akan size anak mata kita, orang Asia lebih kurang 14 mm ke 14.5 mm. 14.5 mm tu pun kira besarlah macam D2 Naturale ni. Sebab dah tak de pilihan, aku amek jugak. Macam yang aku cakap, aku nak nampak natural, so kalau besar, nampak kurang naturale sikit. bagi aku lah kan. Tapi, ada orang nak nampak Korean lokk, which anak mata nampak besar kan. So, terpulang.

Fourth, tengok water content dia. Yang ni pun penting jugak. Lagi banyak water content, tak delah mata cepat dry.


So, overall D2 Naturale ni memang kenalah dengan ciri yang aku nak. Yang ni warna hazel. Opto tu cakap warna D2 Naturale ni tak berubah kalau kita tengok masa dalam container dan masa kita pakai. Tapi......




Tapi, kenapa time aku pakai, warna dia macam terang sangat ? Dah tak nampak ori dah mata aku. T_T

Tapi, dari segi keselesaan, memang tak de komen lah. Mungkin dengan bantuan solution baru jugak. Haaaaa... part solution baru tu, aku cerita next entri... 

Till then.. See ya ~

You Might Also Like

20 comments

  1. Replies
    1. Heee.. boleh baca sekadar pengetahuan, mana tahu ada nanti yang memerlukan khidmat Yui

      Delete
  2. salam...
    nieyl singgah pagi...♥
    ala..kta x pakai lens :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat pagi... tak pe.. sekadar pengetahuan kan

      Delete
  3. dh lama x pkai kontek lens ni...dl2 gedik gak dok pkai...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gedik2 ? sekarang gedik pi mana ? tak reti balik ka ? heee

      Delete
  4. Mana gmbaq mata pkai lens ni???
    Nak tengokkkk

    ReplyDelete
  5. xpernah pakai lagi.. n xreti nk pakai lagu mna

    ReplyDelete
  6. tak reti nak pakai. kita setia dgn spek ja :')

    ReplyDelete
  7. Yunk.. nanti up gambar tgh pkai contact lense. Nak tengok jgk.. Heeeee :p

    ReplyDelete
  8. kita tak pakai benda alah ni.. ahahaha.. but suka tengok org lain pakai. nampak kena dgn mata masing2 je.. kita pakai rasa pelik.. :p

    pe kabor tuan blog?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa plik sebab jarang/tak penah pakai..lelama, okeh lah..

      huuuu... Gee ilang lagi.. bila nak ngaum balik ?

      Delete
  9. aah mana mata model lens ni nak tgk ahaha

    ReplyDelete
  10. lama tak pakai contest lens ni... kena biasakan lepas ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee.. lama tak pakai, nak pakai balik memang rasa cam ganggu sikit. lelama oke la

      Delete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored