ENTRI AUTO PUBLISH

8:26 AM

ENTRI AUTO PUBLISH


ENTRI AUTO PUBLISH // Assalamualaikum..... holla ~~macam biasa not in a mood but have too.. sebab dah berazam dengan diri sendiri untuk post entri hari-hari... sedar tak sedar, aku selalu menggunakan entri auto publish.. cuma terkadang sahaja entri fresh...

Kenapa auto publish menjadi pilihan? Yang pertama sebagai part time blogger, full time dreamer, aku rasa disebabkan kekangan oleh masa... *alasan* pada hari bekerja, aku cuma ada masa sejam sahaja untuk blogwalking dan membalas komen.. itupun waktu makan tengah hari.. kalau kena pada hari itu, aku sudah berjanji untuk makan di luar, makanya tiada blogwalking dan komen akan dibalas.. jadi, aku minta maaflah kalau rasa komen tak berbalas... bukan tak nak balas, cuma tak sempat.. kalau ada masa, aku balas secara pukal.. jadual kerja yang sangat padat, dan waktu perjalanan yang lama telah membuatkan aku letih.. sesampai sahaja dirumah sudah melangakau jam 9 lebih atau jam 10.. apakan daya ~ tenaga sudah habis... kena cas lah kan ~~ makanya, pada hari bekerja memang tak sempat nak blogwalking atau membalas komen atau menaip sebarang entri..

Sebab kedua kenapa entri auto publish, seperti yang dinyatakan di atas, sekiranya entri aku adalah secara auto publish, makanya sempatlah aku berblogwalking dan membalas kmen.. kalau dalam waktu sejam tu lah aku nak menaip entri, nak membalas komen ataupun nak berblogwalking, memang tak sempat oi ~ makanya, aku memilih entri auto publish supaya aku boleh jejalan blog hampa walaupun kekadang aku tak tinggalkan jejak...

Yang ketiga kenapa entri auto publish, alang-alang dah menaip, aku pulun bagi habis mana yang sempat.. sedang idea pun mencurah-curah.. nanti, kalau time dah tak dak idea, nak menaip pun semput-semput tau.. so, bila ada ja idea, aku biarkan sahaja ia mengalir... supaya blog ini tak pernah sunyi walau terkadang entri ntah papa....
Google





Makanya, dapalah dirumuskan disini kenapa entri auto publish adalah disebabkan masa... selalunya aku menaip waktu hujung minggu atau pun waktu cuti.. walaupun begitu, aku masih mempunyai hutang entri dengan hampa.. harap maaf.. aku tengah berusaha ni untuk menyiapkan entri tertunggak tiu... 

You Might Also Like

17 comments

  1. yui pun kdg atau gak terutama utk hari mggu..huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. hujung minggu pun kadang busy buat benda lain..

      Delete
  2. ok jugak la still ada masa nak buat auto publish pun.. macam kak farah semua tak sempat cmne????? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahaha... tak pe.. akak rajin susun program... ^_^

      Delete
  3. kak ana jarang juga guna auto publish ni SN lebih suka yang fresh from the oven, tapi kalau untuk job tu terpaksalah takut terlewat pula nanti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wish dapat jadi macam Kak Ana.. adeh ~

      Tapi, menggunakan alasan masa dah cliche sangat...

      Tolonggg ~~~~ heee

      Delete
  4. kami tak suka entry auto publish. nt bila kawan2 baca entry kita tapi kita tak reply rasa bersalah je hati ini hihihihi :p

    bab karang entry tu dlu time ada idea memang sama. nanti kalau tak karang bila ada masa free betoi2 mesti idea tetiba lesap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu bab balas komen ni lambat sikit.. haha.. mhap ye ~

      tu lah.. kadang2 kat luar, mencurah2 idea..

      depan lappy, semua terbang.. nyampah ~

      Delete
  5. x sempat nk auto publish...asik xda ms ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... ibu2 bekerjaya, memang busy...

      bakal ibu ni pun busy.. haha

      Delete
  6. auto publish ni mmg perlu sbb
    kdg2 kita bz...so sekali harung wat auto publish hehe

    ReplyDelete
  7. Zumal kekadang tak sempat nak buat entri auto publish... Busy sangat ^-^

    ReplyDelete
  8. kak ekin hari2 autopublish tu sbb guna taip entri guna hp abg.. Tablet kk ekin rosak susah nk menaip. Hp yg kak ekin guna nk taip entri x boleh sob bnyk sgt alasan kan

    ReplyDelete
  9. biasa laa bagi kita yang bekerja.. tak banyak masa untuk update blog..

    ReplyDelete
  10. CT kalo entry otopublish mesti rasa x puas hati.. nanti mesti nak jugak edit ahaha..

    ReplyDelete
  11. Samalah kita Zaf.. Bila idea tengah mencurah-curah.. terus jer buat entry benbanyak..
    Gitulah bila jadi Part-timed blogger..

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored