Kisah aku & laksa

8:30 AM

Kisah aku & laksa


Kisah aku & laksa // Assalamualaikum.... Sapa suka makan laksa..? sapa hantu laksa..? gimme pai sikit... aku memang penggemar tegar aka hantu laksa.. laksa Penang lah opkos... hari tu, on the way nak ke KL, singgah la makan dekat RNR Tapah... perut teringin nau nak makan benda berkuah.. pusing punya pusing, pilih laksa sebagai pilihan perut kesayangan...

Dah bayar baru dia cakap suruh tunggu sat, nak panaskan kuah...okey..! menurut perintah... diharapkam dengan kesabaran yang ku pupuk itu, maka terjemalah laksa yang sangat seksi... namun, ini yang ku dapat..





Dan disebabkan itu, terlintas lah nak tanya.. macam ni ea laksa Perak..? ke aku yang tak tahu..? ikan tak berupa pun... sayur pun bawang, timun dan tiada salad... spoil my mood.. sadis ~~ okey ! laksa Penang jugak jaguh di hati dan di perut...

Pandangan hampa...????

You Might Also Like

17 comments

  1. Kak wana suka laksa penang..tp Mesti air tangan mama baru kena selera :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.... Air tangan emak2 paling best... Bertambah..!

      Delete
  2. Akak suka semua jenis laksa hihihih

    ReplyDelete
  3. betul tu.. kuah laksa dia kurang kaw... ceroi ja tengok....

    ReplyDelete
  4. Bunda suka laksa johor dan laksa kelantan yang bersantan tu...laksam pun suka...tapi jarang nak jumpa...

    Salam ukhuwah dan salam Merdeka dari BUNDA...Merdeka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you bonda datang singgah sini... Laksam suka jugak...

      Delete
  5. tak de lah kak.. adat kat tmpat mcm tu.. rnr plak.. tak ckup lengkap tp harga kemain.. kalau yg betul2 punya sure tak mcm ni.. ni kes ambek syarat je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke..? Ada orang cakap dia cam laksa kuale... Entah.. Lame tak ke kuale..

      Delete
  6. kuah tak memikat hati langsung.. memang tak bersemangat laa nak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kak.. Da teringin.. Tapi, laksa dia yang jenis basah tu.. Suka suka suka.. Cuma, kuah nya je lah...

      Delete
  7. Replies
    1. Hahaha... Ceroi pown da masuk perut.. Semua sebab teringin...

      Delete
  8. Replies
    1. Salad yang tak da... Yang lain dia kata, penuh..

      Delete
  9. Nina pon suke lksa tp kalo kuah cmni mmg jaoh ati la nk mkn..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored