#Cabaran20Hari - Kuih raya Paling Best (Day 13)

12:12 PM

Assalamualaikum..

Moh kite bergerak sikit maju ke hadapan setelah semalam mengundur selangkah ke belakang.. tak pa.. sekali sekala orang cakap kena tengok belakang jugak.. takut ada orang terkam dari belakang.. okeh ! tadak kaitan...

Kuih raya paling best..?? kenapa kuih...??? dari dulu aku asyik pikior.. kebanyakkannya ialah type of biskut.. tapi, orang panggil kuih.. aku tak kira, aku nak panggil biskut jugak eeven though kat mulut selalu terlepas cakap kuih raya jugak.. hehe...

Kan aku pernah cakap dalam entri #Cabaran20Hari - Memori Raya 90an atau Zaman Kanak-kanak (Day 14) yang aku ni penggemar biskut raya.. aku memang suka semua jenis biskut raya kalau ianya sedap.. kalau tak sedap, sekali je lah rasa.. lepaih tu, pandang biskut yang sedap sahaja...

Antara yang banyak-banyak tu, antara yang aku suka ialah seperti berikut..
Biskut cornflakes



Pergh... makan yang ni memang tak reti berhenti.. dengan crucnhy nya... aku pernah buat sampai  adunan kat rumah.. abang siap tanya lagi, ni nak meniaga ka apa...?? last2, ke perut dia ja dah berbalang-balang...


Biskut semprit


gambar adalah hasil carian Google

Ehhh.. yang ni pun peberet.. sebelum makan, amek bau dulu... lepas telan, amek lagi.. hahaha... selain biskut semprit, aku jugak suka biskut bunga cina.. rupa bentuk dia lebih kurang.. tapi, tekstur dia lain sikit.. biskut bunga cina lebih gebu dari semprit... semprit agak rapuh.. tapi, dedua ai like ~~


Biskut milo


gambar adalah hasil carian Google

Biskut ni pun dah berapa tahun dah asyik dok ulang buat.. tapi, tahun ni tak de ye.. kite tukau dengan biskut Nutella ~~ sama jugak hitam kan...


Biskut oat


Ni selalu makan dekat rumah orang ja.. tahun ni, amek tender nak buat sendiri....


Selain daripada biskut baru, kuih lama pun aku suka jugak.. aku ni tolak kayu dengan batu ja.. erk.. ye kaa...??? aku suka, kuih kapal terbang, buluh rotan, kuih kapit... ehhh.. banyak lah.. panjang kata, semua aku suka....

You Might Also Like

9 comments

  1. Biskut cornflakes memang wajib ada :)

    ReplyDelete
  2. Semuanya sedap..
    Tp betol juga..nape panggil kuih ek sedangkan tu biskut..

    ReplyDelete
  3. Assalam zaf,
    ooohoooiiii
    petang2 ni uols dah buat iols craving kueh ghayer :P

    ReplyDelete

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Be my friend

Sponsored