Sweet escape ~ exzema

12:46 PM

Ekzema.. or eczema.. kinda wat yang memang tak pernah dengaq suatu masa dahulu.. but then, since kena kat batang hidung sendiri, then baru realize yang in memang wujud.. dan ianya pasti...

Bismillahirohmanirohim... Assalamualaikum... ye... siapa yang tak pernah dengaq macam aku mesti tak pernah laluinya kan.. penyakit ni sering dihinggapi dikaitkan dengan kanak2.. ups... ai kekanak lagi kew... hewhewhew..

Dugaan mematangkan.. masalah mengecewakan mendewasakan.. tak perlulah nak rasa bersedih or berduka lara... setiap yang datang akan pergi.. ececeh.. begitu juga yang hidupkan... kisahnya bermula aku pun tak ingat tahun berapa.. maybe, 2011...


Nampak tak memerah tu.. tu lah dia... once pernah lagi teruk dari itu.. both hands.. penuh.. and I can't do anything.. makan pun kena pakai spoon and fork.. membasuh lagi lah.. masa tu sweet escape sangat.. ai like ~ tapi, hazab dia ai tak like...

Sampai sekarang pun hado lagi.. tapi, tak se worst dulu.. dah tak macam dulu.. penuh one whole hand... dah pernah buat follow up dengan Hospital Melaka... sampai sembuh.. alhamdulillah... lama dia hilang, kekadang tu dia muncul jugak...

Yang aku perasan akan naik rashes macam tu bila aku mengemas... lap2 habuk bagai.. mesti akan ada... so, normally lepas mengemas, aku akan rendam tangan aku dalam besen ada air ais.. untuk couple of minutes.. InsyaAllah.. rashes tu berkurang dengan pantas dan lalu menghilangkan diri...

And then, sebab lainnya ialah sabun basuh.. yang ini, aku baru perasan.. sebab bebaru ni aku ada basuh baju menggunakan tangan and menggunakan sabun buku brand K***... immediately, rashes tu naik... rumah aku memang ada menggunaka liquid detergent,, tapi, to be fast guna yang buku je lah kan.. hehe.. tapi, itulah padahnya...

Aku tak amalkan pil2 untuk gatai... sebab macam pirithon (yang warna kuning) tu kan, dah tak lut dengan aku.. asyik dok makan sangat, so dia dah tak boleh nak fight dah.. badan aku dah immune.. macam yang warna biru tu, aku lupa nama dia.. Nadiah cakap yang tu antara yang termahal.. tapi, upss.. sorry ~ my antibodi lagi kuat dari dia.. tak dak effect kat aku yang tu.. hahaha...

Suffering this is not a big issue right now... sebab sekarang ada isu lain... ingat Anemia... haaa.. tak pe lah.. tu tandanya Dia sayang... hehe

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored