Terlupa pin code/ pattern code/ password lock screen

11:37 AM

leceh la kalau jadi macam ni.. password tu dah selalu guna but yet still lupa.. geram ja kan.. dah lah kalau try 5 kali salah, then kena tunggu 30 seconds.. kadang tu urgently, badly nak sangat guna phone.. yang boleh guna time tu pun is just emergency call.. if emergency call tu boleh call hubby (kalau ada..) ke, parents ke, siblings ke, tak pa lah jugak...

pepagi dah bebel.. semalam jadi macam ni.. dah stress dah sebabnya pin code tu baru ja buat and no dia tersangat lah familiar.. but yet, still tak boleh.. on off, on off... bateri ja yang jalan.. pin code, tak mau gak boleh...

nak cabut bateri pun tak boleh, sebab built in.. haish.. sudahnya off je lah sebab geram.. bukan boleh function pun.. kena tunggu orang call baru nak function... memula pikir, esok je lah pi kedai.. soh kedai buat.. depa mesti tau punya....

tapi..., ai dah tak senang duduk... people nowadays.. teruk kan....?! ka aku sorang ja yang macam tu... hehe.. bukak lappy, carik Mr Google.. Google punya Google, ada terjumpa satu blog tu ajar cara nak buat... dah semangat dah ni! haihhh... memang uji kesabaran betul an.. tengok2 software tu dah tak boleh guna... last sekali boleh guna, July 2014... urghhh!!! kenapaa.....???!!!

macam2 gaya lah aku try... tekan off button serentak dengan volume + button.. it's not working... okeh... manusia yang gagal adalah manusia yang berhenti mencuba dari kegagalan... aku tak mau jadi manusia yang gagal...




disebabkan itu, aku masih meneruskan pencarian... even dekat satu forum tu guna bahasa high class yang aku tak paham.. aku cuba buat2 paham and try untuk paham... baca punya baca punya baca punya baca... *nampak tak banyaknya baca kat situ...*




cool sangat okeh! *mata ke atas tangan ke bahu*

then terperasankan satu perkataan yang aku tak terpikir langsung tadi.. haish... 



pic googled!


hahaha.. ate, napelah aku tak terpikior tadi... geram ja rasa.... search pulak kat YouTube.. then jumpa satu video ni... 

ehhh..!!! aku tak bookmark pulak video tu.. tapi dari video tu dia ajar guna Android device manager.... macam ni....



pic ni pun goggled jugak sebab aku nak try paste yang aku dah buat, tapi tak boleh... dia dengki kan dengan ai...

refer gambaq atas okeh! memula kita kena locate kan tempat kita... then, lock.. dekat lock tu nanti dia suruh masukkan password baru.. then confirmkan password baru tu.. nanti dia akan pop message yang password dah send dekat phone... location unavailable seperti di atas sebab tak locate location lagi.. lagi satu aku rasa kena on wifi or mobile data baru boleh dia locate.... sebab tadi aku try nak locate phone aku, tapi tak boleh.. since phone aku tengah charge, jadi aku off wifi.. tapi, semalam memang aku on wifi lah...

so, nanti masukkan password baru.. then, terus tukar security to swipe only.. hehe.. tak lah.. buat lah, tapi make sure kena ingat... boleh nak buat macam ni, tapi if in case, kat luaq.. tengah shopping or camping or side viewing or blogging.. eh.. salah... kan susah...

semalam, aku berjaya lah  jugak recover.. sebab aku ada baca dalam forum tu, kalau pi kedai, dalam RM30 jugaklah dia charge.. tak worth it kan.. yang ni untuk Android je lah.. Windows or Ios aku tak sure pulak.. ada lah tu jalan dia jugak...


banyak an Good luck...? good luck untuk anda yang terlupa macam ai jugak tu.. hewhewhew.....

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih atas jejak anda. Sila datang lagi dengan buah tangan ye. ^_^

MiamorZafirah


Sponsored